Ga naar inhoud

Windows 8.1: automatische updates downloaden/installeren onbetrouwbaar ?


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Ik zeg niet dat het advies niet goed bedoeld is. Het enige dat ik zeg, is, dat als iemand anders iets anders zou aanbevelen om te deïnstalleren, en er dan nog personen zijn die me nog andere dingen adviseren om te deïnstalleren, er dan op de duur geen einde aan komt. Wat des te dwazer is op grond van de volgende vaststellingen:

1) de opgesomde tools zijn geen malware (daarop heb ik namelijk regelmatig gescand) en komen bovendien ook in lijsten voor van bekende PC tijdschriften op internet

2) ik heb nog nooit wat verwijderd met die apps buiten dan met CCleaner, Registrar Registry Manager en RegSeeker en het gebruik van deze 3 heeft me nog nooit problemen opgeleverd.

Ik kan m.a.w. op grond van 'standaard' advies dingen blijven deïnstalleren en dan nog niet weten wat het probleem is met Windows Updates specifiek. Als ik die tools geïnstalleerd hou en ze alleen maar af en toe gebruik om de lijsten met registry entries te vergelijken met de lijsten die die 3 registry tools me opleveren, en verder niets, hoe moet er dan er verband zijn met het probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

en dan nog niet weten wat het probleem is met Windows Updates specifiek. Als ik die tools geïnstalleerd hou en ze alleen maar af en toe gebruik om de lijsten met registry entries te vergelijken met de lijsten die die 3 registry tools me opleveren, en verder niets, hoe moet er dan er verband zijn met het probleem ?

Als een van die tools bepaalde noodzakelijke bestanden verwijderd kan het ook er voor zorgen dat Windows Update niet meer correct werkt.

Het gaat er niet om hoeveel programma's je installeert wel welke je gebruikt en in dit geval kan dat voor de problemen zorgen met o.a. Windows Update.

Een andere niet onbelangrijke vraag is of het handmatig installeren van de Updates wel lukt?

Update: handmatig lukt het dus wel.

Ook vraag ik me af of onderstaande wel uitgevoerd werd, want er kwam geen antwoord op.

Nu wat je probleem betreft kan je de probleemoplosser voor Windows Update uitvoeren, je vindt die terug in deze link.

Lost bovenstaande je probleem niet op voer dan de fixit via deze link eens uit.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt wil, kan je de acties van zoek.exe ongedaan maken door met een systeemherstel terug te keren naar het herstelpunt dat zoek.exe heeft aaangemaakt.

Gaat me niet lukken, vrees ik. Sinds ik 5 maanden geleden een andere PC heb gekocht via Dell met Windows 8.1 vooraf geïnstalleerd, merk ik dat ik wel zelf restore points kan aanmaken en dat de PC zelf ook automatische restore points aanmaakt, maar dat ik elke keer (na lang wachten) een boodschap krijg dat elk restore point weigert de gegevens over te zetten. En ik zit effectief nog altijd een oplossing voor dat probleem te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het volgende proberen om de updates en system restore te hersellen.

Download Windows Repair all in One.

Even naar onder scrollen en klikken op tweaking_download.gif - Direct Download

Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten

Gebruikers van Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator.

Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten.

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup.

Daar klik je bij System Restore op Create.

Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

35806d1411239748-internet-explorer-geen-verbinding-update-error-wr3.jpg

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang.

35807d1411239787-internet-explorer-geen-verbinding-update-error-wr4.jpg

Erna klik je op Next.

In het venster dat je dan ziet klik je open repairs.

35809d1411241073-internet-explorer-geen-verbinding-update-error-wr8.jpg

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding.

03 - Reset Service Permissions mag je ook aanvinken.

Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System.

Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs.

35808d1411240721-internet-explorer-geen-verbinding-update-error-wr7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bon, ik heb Windows Repair All in One gedownload, maar nog niet geïnstalleerd. Ben al een tijd te druk bezig geweest om problemen met Bitdefender TS 2015 op te lossen. (alhoewel er geen standaard oplossingen lijken te zijn voor problemen die door Bitdefender gewoon onnozelweg worden genegeerd, zoals gewoonlijk)

Nu merk ik hier op dit forum nog wat anders op:

Je wachtwoord is 126 dagen oud en is daarom verlopen.

Krijg de bovenstaande boodschap om mijn wachtwoord op dit forum te wijzigen maar ik was wel zgn. ingelogd ??? Raar, zuh. Waarom is dit geen permanent wachtwoord ?

Ik weet ook niet waarom juist, maar een toepassing heeft zoek-delete.exe aangemerkt als een Trojan ? Bovendien had diezelfde toepassing dit bestand verwijderd maar na reboot heb ik gezien dat dit bestand nog steeds in de Windows map zat. Moet dit daar blijven staan, en zo neen, hoe verwijder ik het dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wissel van wachtwoord is een veiligheidsmaatregel. Ook de beslissing van dit forum om het wachtwoord met enige regelmaat te wisselen is ingegeven door de wens om op een verantwoorde en veilige manier op dit forum actief te zijn.

Het herkennen van zoek.exe door verschillende scanners is een fout van deze scanners. Zoek.exe is een volledig betrouwbaar programma ... dat ze het onder de Trojans rangschikken is helemaal om te lachen. Het programma is onbekend, maar daarom nog niet "gevaarlijk". De bedrijven die dit - zonder enige controle - beweren, bewijzen dat ze hun werk niet goed doen.

Maar wat me opvalt in heel het topic is dat je heel wat bedenkingen en (soms) bezwaren hebt tegen de procedures die we aanbieden en ze dan niet uitvoert (of nog niet uitvoert). Dat is uiteraard geen gezonde basis om een probleem op te lossen. Ofwel ga je met de kennis en knowhow van onze medewerkers aan de slag, ofwel doe je dat niet - op basis van al dan niet gerede twijfels - en kies je voor de eigen oplossingen.

Maar in het laatste geval is deze discussie natuurlijk nutteloos en tijdverspilling, zowel voor jou als voor onze medewerkers. Misschien best om daar toch eens een duidelijke keuze in te maken ;-)

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herkennen van zoek.exe door verschillende scanners is een fout van deze scanners. Zoek.exe is een volledig betrouwbaar programma ... dat ze het onder de Trojans rangschikken is helemaal om te lachen. Het programma is onbekend, maar daarom nog niet "gevaarlijk". De bedrijven die dit - zonder enige controle - beweren, bewijzen dat ze hun werk niet goed doen.
een toepassing heeft zoek-delete.exe aangemerkt als een Trojan ?

Let op het verschil: in de Windows map is een exe file toegevoegd met de bovenvermelde naam ZOEK-DELETE.EXE. Het gaat dus NIET over ZOEK.EXE ! En mijn vraag was dus moet zoek-delete.exe in die map blijven staan, ja of neen ?

post-49446-1417706016,7419_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.