Ga naar inhoud

geratel Medion MD 8829 verhelpen en advies geheugenmodules en bijhorende harde schijf


Kurtt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uw geheugenkaartjes

Memory Support

- DDRII 800/667/533/400 DRAM (4GB Max)

- 2 DDRII DIMMs (240pin / 1.8V)

Sata sloten:

4 SATA- SATA II ports by SB600

- Supports four SATA II device

- Supports storage and data transfers at up to 300MB/s

dus een harde schijf van 300MB/s is mogelijk

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige aanwezige HDD is een SATA II, dit geeft je de mogelijkheid om zowel een SATA II (300) als een SATA III (600) schijven in te bouwen ... SATA III is immers backwards compatibel met SATA II.

Ik volg volledig Dasle's advies en zou dan ook voor deze harde schijf gaan ... deze behuizing zou ik ook meteen bestellen, hier kan je de huidige HDD in plaatsen ... zo heb je voor minder dan €20 een USB3 externe harde schijf.

USB3 is dan weer backwards compatibel met USB2 ... door voor deze behuizing te kiezen zit je goed naar de toekomst toe: wanneer deze Medion ooit wordt vervangen door een nieuwe PC zal die naar alle waarschijnlijkheid voorzien zijn van USB3-poorten.

En daar zou ik het voorlopig bij laten: met een minimum aan kosten heb je een nieuwe interne HDD én een externe HDD.

Er zit momenteel 1,5 GB RAM in deze PC, wacht eventjes af hoe hij werkt na de HDD wissel: die schijf en behuizing zijn zeker geen weggegooid geld en sleutelen aan het RAM geheugen kan je nog altijd mocht je ondervinden dat ie ondermaats presteert.

Ik ga ervan uit dat je de opstarters reeds grondig onder handen hebt genomen ... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo heel goed in inbouwen maar een harde schijf inbouwen zou moeten lukken, of zou ik het laten doen door de computerwinkel?

Kan ik direct een image terugplaatsen op de nieuwe harde schijf, of moet ik die eerst formatteren. Volgorde in bios zal ik controleren.

Ps : er worden momenteel nog enorm veel updates van vista geïnstalleerd. Over de 200... zelfs nadat Vista SP2 is geinstalleerd...

Is er ergens een harde schijf die in de buurt komt die jullie aanbevelen in mijn linken met winkels die ik op de vorige pagina heb geplaatst? Ik wil er namelijk zo snel mogelijk vanaf zijn van deze pc. Direct in de winkel kopen, niet online ofzo. Kan je even de linkjes bekijken op vorige pagina. ;-)

En nog een laatste vraag : is er een duidelijk prestatieverschil denk je als ik een nieuwe harde schijf koop, in vergelijking met die er nu inzit (heeft cachegeheugen van 5MB)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit topic ook naar een computerwinkel gestuurd. Ik krijg van de computerwinkel volgende mail

Voor zover ik kan zien zit er op het moederbord geen SATA controller om de huidige harde schijven aan te sluiten. De oude ATA schijven hebben we niet meer.

Klopt dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige hdd die er nu inzit is toch ook een sata schijf volgens uw log van speccy

ST3360320AS ATA Device

Manufacturer:

Seagate

Form Factor:

3.5"

Cache Size:

8MB

Heads:

16

Cylinders:

43.777

Tracks:

11.163.135

Sectors:

703.277.505

SATA type:

SATA-II 3.0Gb/s

Device type:

Fixed

ATA Standard:

ATA/ATAPI-7

Serial Number:

6QF1T1LG

Firmware Version Number:

3.AAM

LBA Size:

48-bit LBA

Power On Count:

944 times

Power On Time:

109,5 days

Features:

S.M.A.R.T., NCQ

Max. Transfer Mode:

SATA II 3.0Gb/s

Used Transfer Mode:

SATA II 3.0Gb/s

Interface:

SATA

Capacity:

335 GB

Real size:

360.080.695.296 bytes

RAID Type:

None

- - - Updated - - -

Hier op deze lijst staan dezelfde schijven die passen in uw computer bij Azerty

- - - Updated - - -

Dat zijn wel tweedehandse schijven: refurbished

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.