Ga naar inhoud

geratel Medion MD 8829 verhelpen en advies geheugenmodules en bijhorende harde schijf


Kurtt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een WD Blue van 1 TB , 55 euro gekocht. De "Black-versie" was op. "Monteerwerk" werd gratis ter plaatse gedaan.

De computerhandelaar wou zelfs de harde schijf niet vervangen omdat de aanwezige harde schijf, een Seagate, één van de beste harde schijven is die Seagate ook gemaakt heeft. Dat zei hij toch zo. En dat bij de nieuwe schijf, de WD Blue, het geratel even luid zal zijn. Toen gaf hij een verhaal over Vista en "te weinig geheugen" en dat bij te weinig geheugen de harde schijf wordt aangesproken. Alsof ik dat niet wist... Vriendelijk ja geknikt alsof ik iets bijgeleerd had, hahaha. Natuurlijk wordt de harde schijf veel aangesproken bij dit oude systeem, maar dan wel zodanig dat je er niets van hoort (muisstil bijna). En met internet en foto's bekijken, tja veel extra rekenwerk op harde schijf is daar echt niet voor nodig. Ik wist niet dat Western Digital harde schijven bijna muisstil waren.

Ik heb geen nieuw geheugen meer gekocht (dus 1.5 GB laten steken, omdat DDR2 niet overdraagbaar is op nieuwe systemen en dus te kostelijk voor familielid).

Enorme snelheidswinst. Ik schrik er van. Geen geratel meer. Je hoort de schijf bijna niet. Ongeloofelijk. Prestaties zeer goed. Ongeloofelijk voor dit systeem.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Ik me door jullie weer ongeloofelijk veel tijd bespaard en een tevreden familielid. Jullie hulp vergeet ik nooit en als ik kan kom ik regelmatig op het forum. Hoe dikwijls heb ik dit al gezegd,... maar vaarwel zeg ik het forum nooit.

Het systeem start binnen de 25 seconden op. Toch ongeloofelijk voor 1.5 GB RAM en een matige processor en grafische kaart.

Nu dat de schijf eigenlijk niet defect is, zei ook de winkel, kan ik hem misschien monteren in die pc. Maar met 1GB komt die wel toe denk ik. Ik hou die schijf dan maar voor mezelf en waarschijnlijk zal die minder ratelen als je er Windows 7 opzet of gewoon als datadisk gebruiken.

Weer iemand blij gemaakt dankzij jullie.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een recovery te doen van de Recovery Partitie van een Medion-pc moet de C:\ en de recovery partitie van dezelfde grootte zijn (dat denk ik toch). Dus een recovery zal niet meer lukken vanaf een Medion-factory restore cd.

Maar nu wens ik de volledige ruimte van de geïnstalleerde harde schijf te gebruiken (harde schijf is rond de 1 TB).

Dit is de situatie op dit ogenblik in Schijfbeheer (Windows):

post-484-1417706027,2635_thumb.jpg

Hoe krijg ik die 596,16 GB bij de C:\ schijf? Dus dat de C:\schijf 305,44 + 596,16 wordt?

Of misschien beter die 596,16GB apart laten zodat familielid daar nog gegevens kan bewaren (foto's,...) ? Of misschien toch best toevoegen aan de C:\-partitie? Als de C:\ rond de 1 TB wordt (dus de geallocteerde toevoegen aan de C:) , gaat de performantie beter zijn? (snellere pc?)

In de pc zit slechts één harde schijf, onderverdeeld in C:\, F:\ (moet terug D:\ worden, want recovery partitie was D:), en beschikbare ruimte (was eerst unallocated, heb het allocated gemaakt, maar nu wens ik die toe te voegen aan de C:\)

Hoe doe ik dit het best in Schijfbeheer? Partities is nooit mijn beste kant geweest... :) Of misschien een andere tool gebruiken zoals Easus Partiton Manager?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nu ofwel een nieuwe data-partitie gaan aanmaken, ofwel de C-partitie gaan uitbreiden door niet-toegewezen schijfruimte toe te voegen: neem daarvoor dit topic nog eens door ... ;-)

De RECOVER dient zijn originele grootte te behouden.

De stationsletters kan je wijzigen naar de originele waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit een soortgelijke vraag gesteld over hoe je partities moet aanpassen. Bedankt voor het terugvinden van de link, Asus. De uitleg van kweeze wabbit was heel duidelijk. Het is 100 procent gelukt.

Nu moet ik de gebruiker Bart alleen nog waarschuwen op virussen, want de scan met malwarebytes herkende 4 virussen en zo'n 800 (!!) potentially unwanted programs (pup's). Dit was gelukkig voor ik Vista opnieuw op de pc installeerde.

Ik heb hem de link gegeven waar je moet op letten bij installatie freeware (http://www.pc-helpforum.be/f171/waar-moet-je-op-letten-als-35226/), ook heb ik er Unchecky op geïnstalleerd. Eveneens sandboxie erop geinstalleerd. Hij downloadde de freeware van sites als softpedia, enz... niet echt betrouwbaar.

Ik zou hem kunnen aanraden om alles via sandboxie te dowloaden en te installeren, maar dan wordt die sandbox waarschijnlijk te groot. En zeggen bij virus-problemen om zijn sandbox te verwijderen, zodat hij een nieuwe sandbox heeft? Is dat een optie? Want hij kent echt wel weinig van pc's en download freeware en let niet op wat hij installeert. Hij had zelfs een screensaver gedownload die op de achtergrond fungeerde als virus ! !

Ook heb ik Avast (free) geïnstalleerd op de pc.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Avast betreft, controleer zeker de instellingen eens zoals HIER staat beschreven.

Dat zal alvast wat helpen wat die PUP's betreft.

Via Sandboxie lijkt me inderdaad niet echt praktisch, maar Unchecky is inderdaad een heel goed hulpmiddel voor een wildklikker. :top:

Verder is het steeds beter om de freeware van de originele pagina te downloaden. Zo heeft hij minder kans dat er ongewenste extra's mee aangeboden worden.

Indien hij er wat geld voor over heeft (?), is de Premium versie van Malwarebytes ook wel een aanradertje. Deze blokkeert heel wat rommel zoals die PUP's tijdens een installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.