Ga naar inhoud

beveiliging


Aanbevolen berichten

Zoals ik eerder ook al aangaf is het allerbelangrijkst om zelf goed op te letten wat je doet, er is GEEN ENKEL systeem waterdicht als de gebruiker zelf niet goed oplet. Al betaal je er een ton per dag voor aan software.

 

Een hacker komt niet zomaar binnen, dan moet er dus al een hoop zooi op je pc staan om hem die mogelijkheden te geven.

Ik kan je aanraden een goede antivirus software te installeren en een softwarematige firewall te nemen.

 

2 goede gratis firewalls zijn ZoneAlarm en Comodo.

 

Een antivirus kan ik MBAM aanraden, maar dan wel de betaalde versie

https://www.malwareb...alware/premium/

 

De gratis versie is ook ontzettend goed, maar deze heeft geen real time bescherming, dus is het altijd opruimen als het kwaad al geschied is.

 

Je zou daarnaast altijd nog een hardwarematige firewall/router kunnen plaatsen zoals een Sonicwall, Cisco ASA, of een wat goedkopere simpelere oplossing een goede Draytek of Linksys.

 

Als je goed bent met linux kan je ook voor PFsense gaan, dit is echt GENIAAL. Maar dat moet je wel kunnen configureren en onderhouden, is dus alleen voor professionals.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Nogmaals, virusvrij zijn begint bij jou zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus MBAM en Norton op de PC, beiden betalend en beiden up-to-date neem ik aan. Wacht even met eentje van de twee te verwijderen. Wil je eerst eens het logje van Malwarebytes posten, waarbij die hacktool werd ontdekt én verwijderd. Interessant om weten over welk tooltje het daarbij ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was ik van plan maar ik vind het logje niet meer :-(

 

 

Open MBAM en klik op historie.

Dan klik je op logboeken.

Selecteer daar het log dat je nodig hebt en dubbelklik erop.

In het volgende venster klik je op kopieer naar klembord.

Klik dan met de rechtermuisknop in je berichtvenster hier en klik op plakken.

 

Je kan ook kiezen voor exporteer-> tekstbestand en dan het logje plaatsen als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes het is gelukt dankzij clarkie heb ik het bestand terug gevonden :) :)gelukkig heeft MBAM dit tegen gehouden :)

 

<record severity="debug" LoggingEventType="0" datetime="2014-05-03T17:00:54.741068+02:00" source="Protection" type="Detection" username="SYSTEM" systemname="JOACHIM-PC" last_modified_tag="f9b00e7f-d0b7-4c9c-afaf-eae21a3d5834" subtype="Malware Protection" action="Quarantine" filename="C:\Users\Joachim\Desktop\ACTIVATOR MADE BYE SILENCE\Windows Loader.exe" hash="3a06b5970c6f86b0f0db6cda6998e61a" malwaretype="File" vendor="Hacktool.Agent"></record>

 

ze spreken hier blijkbaar over een activator van windows maar ik heb daar helemaal niks mee te maken want ik heb een legitieme windows.

aangepast door duitse herder
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.