Ga naar inhoud

rar bestanden openen


Jean Paul

Aanbevolen berichten

U kunt hiervoor het programma winrar gebruiken.

7zip is ook een goed alternatief

 

winrar http://rarlab.com/rar/wrar520nl.exe

 

7zip http://downloads.sourceforge.net/sevenzip/7z920.exe

 

 

Let op dat u het volledige rar bestand moet uitpakken voordat u gebruik kunt maken van wat er inzit.

U doet dit door er op rechts mee te klikken en te zeggen uitpakken, of door er op te dubbelklikken zodat de applicatie opent en vanuit daar te zeggen uitpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen even uit te leggen hoe ik de ganse procedure moet volgen om het bestand te kunnen openen aub.

Hierin ben ik leek en weet niet waar ik het bestand kan terug vinden of hoe ik het eventueel verder moet bewerken of opslaan.

heb zopas geprobeerd en bij uitpakken vraagt men een paswoord  en waar moet het dan heen ?

Grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Hoe moet ik een rar bestand openen ,

heb ik daar iets voor nodig of kan dat worden gedaan met een convertprogramma of iets dergelijks?

 

 

Mag ik vragen even uit te leggen hoe ik de ganse procedure moet volgen om het bestand te kunnen openen aub.

 

heb zopas geprobeerd en bij uitpakken vraagt men een paswoord  en waar moet het dan heen ?

 

 

Waar heb je dat bestand vandaan gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-20315-0-94901700-1420970781_thumb.j

 

HIerbij:

 

ik klikte een 7z-bestand aan, maar met een rar gaat he dus ook

 

Open Archief:  dan ga je er gewoon in kijken , je ziet welke bestanden erin zitten

Klik je daar op een bestand of map dan kan je die (als je ook je verkenner open staan hebt), slepen naar een plaats in je verkenner en wordt het bestand/de map op die plaats uitgepakt (neergezet, maar dan niet meer als rar)

 

UItpakken: dan krijg je een schermpje waarin je bovenaan kan gaan bepalen in welke map het de hele rar moet uitgepakt worden.

 

Pak hier uit: dan wordt de hele rar uitgepakt in de map waar je rar in staat  (opletten hiermee: als het één bestand is, is er geen probleem en vind je het terug, maar is de rar een verzameling van mappen en losse bestanden, dan komen ze tussen de andere mappen en bestanden te staan van de map waarin je het uitpakt. Soms is het nadien dan moeilijk te weten wat er allemaal bij hoorde.

(gaat het alleen om vb docx's of jpg's, dan vind je ze wel makkelijker terug)

 

Pak uit naar "naam van het rar-bestand" : dit is wat meer aangewezen dan de voorgaande optie: dan wordt alles van je rar gewoon in een nieuwe map gezet die ook de naam van de rar heeft (en staat alles netjes bij mekaar in die map)

 

en de rest leer je wel stilaan met het te doen denk ik.

 

succes - en als er nog vragen zijn: stel ze maar hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je precies vertellen wàt niet lukt?

 

even voor alle zekerheid: je installeerde 7z toch wel?

 

Je vertrekt dan in Verkenner en klikt rèchts op een rar-bestand (zie 1)>>>> je bent mee?

 

Dan krijg je daardoor een popupschermpje (nieuw schermpje) zoals in 2>>>> krijg je dit?

In dat scherm klik je (gewoon links) op 7zip (en dan staat het in het blauw - als je tenminste ook Win 8 hebt zoals ik)

 

Door dat klikken krijg je schermpje 3 >>> lukt dit?

 

en dan krijg je de keuzes die ik in mijn vorig bericht vermeldde>>> ja ?

 

en wat bedoel je met "komt dat steeds op mp4" ?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.