Ga naar inhoud

kan geen virusscanner installeren + vastlopen computer


Aanbevolen berichten

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet zo goed eigenlijk...

- internet kan wel nog geopend worden, maar vanaf dan blokkeert hij helemaal (vreemde knippering van beeldscherm en dan schakelt hij uit - hij gaat zogezegd in slaapstand en dan krijg je het scherm van terug aanmelden of uitschakelen- maar wat je ook kiest hij schakelt sowieso uit)

 

- update proberen uit te voeren van windows (een geel icoontje die op taakbalk stond), 1 update is gelukt de andere (service pack 3) kon niet worden geïnstalleerd

 

- windows firewall is ook uitgeschakeld en ik krijg hem niet terug aan (een rood icoontje op taakbalk), ook niet via configuratiescherm. Er komt iets op à la windows/internet defender?? Heb van die laatste twee printscreens mocht je die nodig hebben, maar staan op die andere computer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het logje is service pack 3 wel degelijk aanwezig.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klein probleempje: als administrator moeten we een ww ingeven, maar bij mijn weten is er nooit een ww ingegeven geweest. Iedereen gebruikt hetzelfde account. In bijlage printscreen.

 

Nog goed nieuws: internet werkt opnieuw. Hoe en wrm het vorige week dan niet ging weet ik niet. Voorlopig blokkeert hij ook al niet meer. Al een hele vooruitgang en aangenamer werken!

 

Ik probeerde een proefversie van kaspersky te installeren, maar dat lukt niet omwille van microsoft framework 4.0. Ik ben op zoek gegaan om dit te installeren, maar die installatie lukte niet. In bijlage stuur ik u een printscreen met meer info over het probleem dat zich voordoet. Kunt u mij verder helpen?

 

post-29413-0-28696600-1425201832_thumb.j

post-29413-0-68878400-1425201836.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

 

 

 

 

Windows xp is al een hele tijd geleden voor mij maar heb je met de rechtermuisknop erop geklikt en dan uitvoeren als administrator gekozen,

 

Die Update van service pack 3 gaat over Office 2003 (ook al een oudje).

De ondersteuning ervoor is beeïndigd, via Windows Update zal dat niet meer lukken.

Probeer eens of het manueel nog kan via deze link.

 

Wat Kaspersky betreft.... installeer eerst deze Windows installer (klik erop), kies ook de juiste taal.

Probeer dan via deze link Microsoft.NET Framework 4.0 te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.