Ga naar inhoud

Vreemde malware toestanden op mijn computer


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb nu al een tijdje last van vreemde problemen op mijn computer.

Om u even een beeld te schetsen bij wat er allemaal aan de hand is heb ik hieronder een lijstje opgesteld met alle problemen en wat uitleg.

Ik hoop dat er iemand mij van enkele problemen kan afhelpen.

 

  • Advertenties : op vele willekeurige plaatsen kom ik ongewenste advertenties tegen , is er een manier om deze te verwijderen?
  • Screenshots genomen met Gyazo en andere software of afbeeldingen komen vaak maar deels voor in mijn browser! Zo zie ik soms slechts een vijfde van een afbeelding van een collega , na enkele keren te refreshen zie ik de volledige afbeelding.
  • Muis : Ik heb net een nieuwe muis aangeschaft , alles is in orde met het toestel. Toch merk ik dat soms 1 klikje een dubbleklik kan opleveren , de standaardopties rond dubbelklikken op het configuratiescherm helpen me niet echt verder.
  • Venster issues : stel dat ik een programma open op mijn monitor dan kan het soms zo zijn dat de muis achter het venster zit (op het bureaublad) waardoor ik enkel op mijn bureaublad zaken aanklik ipv het programm.

Er zijn nog redelijk wat andere problemen die me niet direct te binnen schieten.

Zelf ben ik redelijk vertrouwd in de wereld van IT , toch is dit voor mij iets heel uniek!

 

Ik zou het van harte waarderen indien u mij zou kunnen helpen.

Contacteren kan via : ************************

of gewoon via een antwoord op mijn onderwerp.

 

Ik heb enkele screenshots toegevoegd die u meer tonen van de problemen.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Arno

post-29478-0-16097400-1422992495.png

post-29478-0-71355400-1422992557_thumb.p

aangepast door Asus
e-mailadres verwijder ter voorkoming van spam !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thelronmaski,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{A5A51D2A-505A-4D84-AFC6-E0FA87E47B8C};c
C:\ProgramData\ShopperPro;fs
{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft;fs
Pokki;s
SPBIUpd;s
Update Dolphin Deals;s
C:\Program Files (x86)\Dolphin Deals;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@staging.google.com/globalUpdate Update;version=10];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@staging.google.com/globalUpdate Update;version=4];r64
C:\Users\Arno\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2opoh2lp.default\extensions\r9f-td@rvdrooeor.co.uk;fs
C:\Users\Arno\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2opoh2lp.default\extensions\{746505DC-0E21-4667-97F8-72EA6BCF5EEF};fs
C:\Users\Arno\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2opoh2lp.default\extensions\faststartff@gmail.com;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{A5A51D2A-505A-4D84-AFC6-E0FA87E47B8C}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{A5A51D2A-505A-4D84-AFC6-E0FA87E47B8C}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}];r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Pokki"=-;r64
C:\Program Files (x86)\Free Codec Pack;fs
C:\Program Files (x86)\DVDVideoSoft;fs
C:\Users\Arno\AppData\Roaming\RHEng;fs
C:\Program Files\Common Files\ShopperPro;fs
C:\Program Files (x86)\ShopperPro;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ... zoals je ongetwijfeld zelf al gezien hebt, is er een massa rotzooi van de PC gehaald :(

 

De volgende stap dan nu:

 

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.