Ga naar inhoud

Asus laptop extreem traag


Aanbevolen berichten

Is alles traag of enkel internet?

Ik zie in de logjes dat je zowel voor internet explorer als voor google chrome nog oudere vesies gebruikt.

Misschien helpt het als je de nieuwste versies installeert.

Internet Explorer

Google Chrome.

 

 

We zullen ook de hardware eens onder de loep nemen.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit mogelijk een fout op de harde schijf en dat kan de oorzaak zijn van een vertraagd systeem.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

 

Ga dan naar het tabblad Benchmark en doe ook die test.

Maak ook van dit resultaat een afbeelding en sla deze op.

 

Voeg nu beide afbeeldingen toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rood blokje betekent dat de harde schijf beschadigd is.

De benchmark met de uitschieters naar onder betekent dat de toegang naar de schijf (lezen en schrijven) ernstig verstoord is.

Aangezien de harde schijf een cruciaal onderdeel is van de pc, zal een gebrekkige prestatie van de schijf zijn weerslag hebben op het ganse systeem.

 

De harde schijf moet zo snel mogelijk vervangen worden.

Je kan alvast beginnen met de persoonlijke bestanden die je zeker niet wil kwijtraken te kopieren naar een externe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, heel erg bedankt voor je hulp. Wel weer bizar dat dit opnieuw gebeurd. Wordt nu de 5e keer dat hij er mee op houdt.

 

Nou vroeg ik me af, ... zou dit door een externe harde schijf kunnen komen die niet juist meer werkt? Ik heb namelijk een oude harde schijf waar mijn hele leven op staat, en welke veel is meegesleept. Nu probeer ik wel eens bestanden er van af te halen, maar deze werkt niet meer naar behoren (belachelijk langzaam, kan veel bestanden niet meer lezen en dus niet verplaatsen). Hij verbindt ook maar zelden, en als hij verbonden is gooit ie m er vaak weer uit.. Meerdere bestanden verplaatsen lukt gewoon niet, hiervan leest hij er maar enkele en dat kan dagen duren). Maakt dit op een manier mijn harde schijf (en wss moederbord) kapot? En dan meteen de vraag, zijn deze bestanden nog op een andere manier te redden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.