Ga naar inhoud

eijl0000

Aanbevolen berichten

Beste Helpforum, ik heb een Lenovo Ideapad U310 waarop windows 10 zit. Eerst zat er windows 7 op maar daar is 10 overheen gekomen. De computer start langzaam op en als die is opgestart wordt soms het menu niet zichtbaar als ik linksonder op het start-icoon klik. Ik ben al bezig geweest met schijfdefragmentatie maar dat schoot niet echt op. Is aan die traagheid nog iets te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben je niet vergeten maar wens eerst zelf nog een oplossing grondig te testen alvorens ze aan te bieden. Omdat het nogal veel tijd vergt ben ik er nog niet aan toe gekomen.

het staat voor vandaag op de agenda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2017 om 22:42, eijl0000 zei:

Eerst zat er windows 7 op maar daar is 10 overheen gekomen.

Omdat het hier al gaat om een upgrade vanaf Windows 7 stel ik voor om Windows 10 opnieuw in te stellen met behoud van data. Je moet er wel rekening mee houden dat alle programma's die je zelf geïnstalleerd hebt verloren gaan. Daartegenover staat wel dat je een herboren Windows 10 in de plaats krijgt.

Wat denk je van dit voorstel?

 

Om er zeker van te zijn dat de handleiding die we op dit forum ter beschikking stellen nog up-to-date is heb ik de bewerking PC vernieuwen  via Geavanceerde opstartopties nog eens uitgevoerd op een testschijf. Ik heb een paar zaken toegevoegd aan de handleiding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei Droske, dat klinkt wel ingrijpend. Maar het zou ook heel prettig zijn als deze computer het beter gaat doen. Ik neem hem nu mee als ik een computer elders nodig heb en het is vervelend te merken hoe tergend langzaam die opstart en reageert. Wat ik me afvroeg of Microsoft Office op de computer blijft staan of dat dat ook weg is als windows 10 opnieuw wordt ingesteld, want dan wordt het wel erg lastig. Als dat erop blijft, wil ik wel windows 10 opnieuw erop hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toeval wil dat ik gisterenavond aan een handleiding begonnen ben waarbij herstellen van Windows 10 met behoud van persoonlijke bestanden en apps toegelicht wordt.

Toch bedankt voor het meedenken Passer.

Heb vandaag nog andere katten te geselen maar ik kom er ten laatste vanavond op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.