Ga naar inhoud

Mystartsearch verwijderen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al twee dagen last van Mystartsearch en krijg het maar niet weg. Ik volgde instructies van de website http://cookieverwijderen.nl/hijackers/mystartsearch, maar durf hun automatische verwijderaar niet te downloaden omdat ik de site niet helemaal vertrouw. De andere, vrij eenvoudige instructies die ze geven werken niet echt.

 

In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik bij PC-Helpforum terecht, en vond daar een afgesloten onderwerp dat precies hetzelfde probleem behandelde, maar blijkbaar verschilt de aanpak van computer tot computer. En voor mij zag dat er ook nog eens heel erg technisch uit...

En hoewel ik helemaal niet thuis ben in de werking van internetfora heb ik mij toch maar geregistreerd, want ik ben ten einde raad.

 

Ik hoop dat jullie mij (en anderen) even goed kunnen helpen als jullie 'tzeetje hebben geholpen...

 

Vriendelijke groet,

Zwervende Eik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zwervende Eik,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...
 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{8d0ea870-e492-4825-a734-a0ed7d65882a};c
C:\Program Files (x86)\Roaming Rate;fs
SoftonicAssistant;s
C:\Users\Zwervende Eik\AppData\Local\SoftonicAssistant;fs
IHProtect Service;s
C:\Program Files (x86)\XTab;fs
WindowsMangerProtect;s
C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
C:\Windows\tasks\FreeFileViewerUpdateChecker.job;f
C:\Program Files (x86)\FreeFileViewer;fs
C:\Users\Zwervende Eik\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xih01rr5.default\searchplugins\mystartsearch.xml;f
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"*LABAL*"=-;r64
"SoftonicAssistant"=-;r64
C:\Program Files (x86)\SearchProtect;fs
C:\Users\Zwervende Eik\AppData\Roaming\FreeFileViewer;fs
C:\ProgramData\IHProtectUpDate;fs
C:\Users\Zwervende Eik\AppData\Roaming\mystartsearch;fs
C:\ProgramData\E1864A66-75E3-486a-BD95-D1B7D99A84A7;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel een beetje in de war, want de e-mail die ik kreeg - met de link naar jouw instructies hierboven  - bevat heel andere instructies rond zoek.exe, ander script enz., dus ik hoop dat ik het juist heb gedaan (ik heb de instructies van hierboven gevolgd, niet die in de mail)... 'k Voel me verder wel heel goed begeleid, hoor!

zoek-results.log

aangepast door Zwervende Eik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomend probleem: mijn kaartlezer wordt plots niet meer herkend (Dectel CS620)... en een nieuwe driver is niet meer te vinden, Dectel is failliet gegaan in 2012... Ik heb die lezer bijna dagelijks nodig - is daar een oplossing voor? Herstarten helpt in elk geval niet. Ook het opnieuw installeren van de driver vanop het cd'tje dat erbij zat toen ik de kaartlezer kocht, lost het probleem niet op...

Kan dat te maken hebben met de acties die we al hebben uitgevoerd?

Zie bijlage voor de foutmelding die ik krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.