Ga naar inhoud

aankoop snelle laptop (tips?)


Aanbevolen berichten

Mijn neef (14j) wil een laptop. Eerst zei hij dat hij het liefst de Macbook Air 11 inch had 128 gb , 1000 euro bij Easy M of de Macbook Air 13 inch wat een (veel) beter beeldscherm had. Wat meer zoektoch leverde op dat die bij sommige als zeer goed uit de reviews kamen en bij andere als slecht wegens veel te lage resolutie (die 11inch versie van Macbook Air), slechts 128gb opslag, enz...  Ik zei dat hij hem ook voor school moet gebruiken. En op school hebben ze waarschijnlijk Windows, dus moet het een Windows laptop zijn.

 

Dat was goed zei hij. Hij zei dat het vooral een vlugge laptop moest zijn. Dus waarschijnlijk voor een ssd gaan? Uit ervaring weet ik dat die zeer snel is. Budget rond de 1000 euro. Liefst dus de 256gb ssd versie. Of toch de 128 GB? Windows neemt al een heel deel in dus blijft er weinig over? Welk merk kiezen? Welk is een goed merk? Het moet dus een goede laptop zijn, en groot scherm. (misschien groter dan 13 inch of kleiner wat is het beste?) Maar dan kom ik ver boven de 1000 euro uit niet?  Is Asus het beste merk? Wat is een snelle processor voor een laptop of misschien hoeft dit niet door de ssd?

 

Hebben jullie meer tips over welk merk hij het beste kan kiezen? Linkje? Ik heb niet veel ervaring met betalen via internet.  Misschien kan ik jullie tips en configuratie misschien laten samenstellen door een naburige winkel?

 

Van harte dank voor de tips! Hij heeft de laptop het liefst binnen (vanaf) 2 à 3 weken.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hem het lijstje laten invullen. Dit kan spijtig genoeg wel enkele dagen duren want hij zit in examens. 17inch is dat nog handig om mee te nemen (te groot?), bv op reis in de auto want dat is hij van plan. ;) .

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn antwoorden:

 

Waarvoor het je de laptop nodig?

Ik wil de laptop gebruiken om schooltaken uit te voeren.

 

Wat is mijn budget?

+/- 1000 euro

 

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken?

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Liefst geen witte kleur.

 

Heb ik al die nieuwe functies nodig?

Nee, ik heb niet alle functies nodig, maar usb 3.0 is standaard denk ik in toekomstige laptops?? Misschien dat usb3.0 handig is. Draadloos internet moet ook mogelijk zijn (denk ik)

 

Welke schermgrootte?

17 inch (of 13 tot 15 inch)

 

Heb ik nog randapparatuur nodig?

Nee ik heb er niks bij nodig

 

Specifieke webshop in gedachten?

Nee, ik heb geen specifieke webshop in gedachten

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht 5 mag weg.

 

Zijn antwoorden:

 

Waarvoor het je de laptop nodig?

Ik wil de laptop gebruiken om schooltaken uit te voeren.

 

Wat is mijn budget?

+/- 1000 euro

 

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken?

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Liefst geen witte kleur.

 

Heb ik al die nieuwe functies nodig?

Nee, ik heb niet alle functies nodig, maar usb 3.0 is standaard denk ik in toekomstige laptops?? Misschien dat usb3.0 handig is. Draadloos internet moet ook mogelijk zijn (denk ik)

 

Welke schermgrootte?

17 inch (of 13 tot 15 inch)

 

Heb ik nog randapparatuur nodig?

Nee ik heb er niks bij nodig

 

Overige specifieke wensen?

Zeer belangrijk is dat het een snelle laptop is. Een laptop vergelijkbaar met de Macbook Air (want die wou hij eerst kopen omdat hij weet dat die snel zijn) (of MacBook Air Pro).

 

Voldoende opslagruimte (128 GB te weinig? want OS erop, dan nog slechts 100 GB over??), misschien kiezen voor 256GB ssd (maar maakt laptop dan veel duurder?) . Ook ssd van een goed merk, bv de Samsung ssd 840 Pro, of een ssd die vergelijkbaar is met die van een MacBook Air, of een ssd die zeer goede reviews heeft bij laptops.

 

Hoeveel usb (3.0) sloten zijn er??

 

 

Specifieke webshop in gedachten?

Nee, ik heb geen specifieke webshop in gedachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 15 inch ASUS laptop zit nog binnen je budget en is uitermate geschikt voor je doeleinden. Een snelle processor, lekker veel RAM geheugen, mooi 1080p scherm maar het belangrijkst van al is natuurlijk de ingebouwde SSD van 240GB. Er zijn drie USB poorten, waarvan 2 uitgerust met USB 3.0. 

 

Jammer genoeg zijn er weinig 17 inch laptops met én een SSD en een goede prijsverhouding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit. Nu wil hij de laptop voor zondag reeds...

Is 240 Gb voldoende? Denk het wel? 15 inch zijn toch geen té kleine letters?

Heeft de Asus K555LJ-DM384H goede reviews? Zal zelf wel even kijken.

Alvast bedankt voor het opzoeken en meedenken ! Nu nog die laptop voor zondag in de winkel besteld krijgen... ! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een naburige pc winkel hebben ze een soortgelijke laptop :

 

K555LJ-DM422H

I7-processor

5500 U

15.6

6GB ram

1 TB harde schijf, maar die halen ze eruit en steken een Samsung SSD EVO 250 GB

 

Totale prijs: 969

 

Vind u dit een schappelijke prijs of teveel? In uw configuratie was er 8GB RAM, met deze config 6GB. Zou dit veel verschil uitmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.