Ga naar inhoud

Sinds windows 10 problemen met geluid en opname.. HELP


Moccared

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds ik Windows 10 op mijn laptop heb gezet (Surface pro 3), doet mijn geluid en opname onverwacht heel raar. 

Ik Skype vaak en soms is er niks aan de hand, maar op andere momenten kan ik de rest van de mensen in de Skypecall opeens niet meer horen en/of zij kunnen mij opeens niet meer horen.

 

Ik heb al geprobeerd om de computer dan opnieuw op te starten of om te zoeken naar problemen met geluid of opname via zo'n programma wat Windows via de site aanraad, maar die geeft vervolgens een foutcode aan of zegt dat hij niks kan vinden.

Het ligt niet alleen aan Skype, wanneer ik bijvoorbeeld op wil nemen met Audacity, doet mijn microfoon het ook niet. Ik heb al gesleuteld met de instellingen, maar dat werkt ook niet.

 

Ik heb verder geen problemen met Windows 10, behalve dan dat ik de problemen rondom geluid en opname erg vervelend vind. 

 

Is het wijs om weer terug te gaan naar Windows 8, of is er ook een andere oplossing?

 

Groetjes!

 

Ps: Ik las in een andere bericht dat het kan zijn dat je extra drivers moet installeren, nadat je Windows 10 gedownload hebt? Dit heb ik (nog) niet gedaan. Kan het ook daarmee te maken hebben?

aangepast door Moccared
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst ook af en toe dat het geluid in W10 plots wegviel. Bij mij is het natuurlijk op een ander toestel maar dit werkte :

 

Rechtsklik op de startknop, kies apparaatbeheer, klik op besturing voor geluid,....Hoeveel "apparaten" heb je daar staan?

Bij mij waren het er 3 : High Definition Audioapparaat, Intel Display Audio en nog iets van Realtek.

 

Nu bleek die laatste het probleem te zijn. Zogauw ik die had uitgeschakeld werkte alles perfect. Ergens heb ik gelezen dat

dat High Definition Audioapparaat het meest "algemene" is en daardoor sneller recentere drivers krijgt en zodoende beter

uitgerust is voor een grote wijziging als een upgrade van uw besturingssysteem.

 

Clarkie : correct me if I'm wrong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.