Ga naar inhoud

Een van de aangesloten usb apparaten werkt niet goed (hij herhaalt dit steeds, zelfs als geen usb-apparaten aangesloten zijn)


Kurtt

Aanbevolen berichten

Mijn broer krijgt op zijn Windows 10 sinds enkele dagen de melding "Een van de aangesloten usb apparaten werkt niet goed", of een boodschap in die aard.  Hij heeft een maand win10 geinstalleerd en heeft deze boodschap nog nooit gehad.

 

Ik heb wel een backup gemaakt van zijn win10 ongeveer anderhalve maand geleden, en toen had hij die foutmelding nog niet? Is het het best dat ik deze backup terugzet?  Ik heb enkele maanden geleden ook een backup gemaakt van zijn win7? Is het beter om die terug te zetten?

 

Hij heeft ook een spel geinstalleerd via cd, misschien dat daar die usb foutmelding van komt?

Raar dat sinds hij win10 heeft deze foutmelding nog nooit gehad heeft, en dus nu wel.

 

De computer blijft zeggen "Een van de aangesloten usb appraten werkt niet goed", met het bekende geluid daarachter. En hij blijft die melding zeggen, zelfs als alle usb-appraten uitgetrokken zijn. Ligt het aan de windows 10-updates? Want zoja, dan zal hij de foutmelding later terugkrijgen als ik de gemaakte backup van win10 terugzet? Of toch maar de backup van win10 terugzetten?

 

Wat raden jullie mij aan? Backup terugzetten van win10 ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poging: 'k ben geen hardwarekenner, maar las al eens dat dit mogelijk aan de drivers ligt.

 

Probeer daarom volgende raad van Fallstring even (wellicht uit een vroegere windowsversie zodat je voor jouw windows even moet gaan zoeken waar het dààr wel staat - maar je hebt de (zoek)richting hiermee toch) :

 

- koppel alle usb-aparaten af
- configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´
- werk zo alle usbvermeldingen af
- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

 

o ja: maak best vooraf een herstelpunt aan voor-het-geval-dat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

 

 

Dit gaf niet de oplossing. Nog steeds de melding "Het laatste usb apparaat dat u op deze computer hebt aangesloten, heeft een storing veroorzaakt in Windows". Heel raar is dat als alle usb stekkers achteraan de pc zijn uitgetrokken, ik OOK deze boodschap krijg ?????

 

Dus zelfs als alle usb apparaten vanachter zijn uitgetrokken, krijg ik de boodschap "Het laatste usb apparaat dat u ... heeft een storing veroorzaakt".

En die melding blijft komen, met daarbij  constant een geluid ter waarschwing (onophoudend die melding met geluid). Om gek van te worden.

 

Soms komt de melding pas na 5 minuten na het opzetten van de pc. Het komt dus niet altijd direct. Maar in Apparaatbeheer bij de usb's staat wel een uitroepteken voor een van de ingangen met de melding "verzoek om apparaatdescriptor mislukt"

 

Ik heb zelfs een image teruggezet van toen windows 10 nog wel heel goed werkte, en zelfs DAN krijg ik na 5 minuten de boodschap ""Het laatste usb apparaat dat u op deze computer hebt aangesloten, heeft een storing veroorzaakt in Windows".  Dit vind ik zeer vreemd! Ik weet dat hij met de image zeker 2 maanden heeft gewerkt, zonder enige foutmelding.

 

Wat kan hier aan de hand zijn? Image van Windows 7 terug opzetten? Zal dit hetzelfde resultaat zijn?  Usb poorten defect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het terugzetten van de Windows 7 image duurt geen half uur.

 

Ondervind je geen klachten in Windows 7, dan kan je ofwel:

 

- opnieuw upgraden naar W10 vanuit W7 en kijken wat dat oplevert

 

- een clean install uitvoeren van W10 en kijken wat dat oplevert

 

- verder werken met W7 die nog tot 2020 wordt ondersteund en bovendien degelijk én stabiel is ! ... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer gegevens over het onbekende apparaat:

 

leverancier: microsoft

datum: 21-6-2006

stuurprogrammaversie: 10.0.10240.16384

 

Driver Name: usb.inf

Class Guid: {36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}

Driver Date: 06/21/2006

Driver Version: 10.0.10240.16384

Driver Provider: Microsoft

Driver Section: BADDEVICE.Dev.NT

Driver Rank: 0xFF0000

Matching Device Id: USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE

Outranked Drivers: usb.inf:USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE:00FF2000

Device Updated: false

 

 

 

 

Last Device Instance Id: USB\VID_0000&PID_0000\6&3216B09B&0&8

Class Guid: {36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}

Location Path:

Migration Rank: 0xF000FFFFFFFFF100

Present: false

Status: 0xC0000719

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag maar image terugzetten doen ik zie geen andere oplossing

wat kan je afleiden aan bericht 6 welk apparaat is het?

misschien ligt het aan realtek sound driver want als je dat groene audio stekkertje insteekt, krijg je een scherm waar je de juiste uitgang moet aanklikken. Die is juist aangeklikt, maar dan beginnen de problemen precies met onbekend apparaat, alhoewel het geluid perfect werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen systeemimage teruggezet. Foutmelding blijft weg. Waarschijnlijk had het te maken met de audiostekker achter de pc (dat dunne stekkertje dat je in de juiste kleur moet steken).

Als je dat in de juiste kleur stak, kreeg je op het scherm een melding welke audio uitgang het was, daar hadden we blijkbaar iets verkeerds aangevinkt, met als gevolg usb niet herkend. Denk ik...

 

Direct terug systeemimage gemaakt, hopelijk blijft het weg.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.