Ga naar inhoud

Lampje muis en licht in pc blijft branden


supernikje

Aanbevolen berichten

 

Heb je via het logje van Speccy nog iets gevonden Clarkie?

 

 

De slaapstand is geactiveerd.... die functie wordt op mijn computer als eerst uitgeschakeld na de installatie van het besturingssysteem net zoals het uitschakelen van de harde schijf na (in jouw geval) 20 minuten.

 

post-9560-0-80996900-1445801288.jpg

 

 

Verder zie je ook dat jouw computer reeds meer dan 1 dag aan stond.... nu hopelijk niet meer! 

 

post-9560-0-39284900-1445801396.jpg

 

 

O ja.....zelf gebruik ik ook een stekkerdoos met schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De slaapstand is geactiveerd.... die functie wordt op mijn computer als eerst uitgeschakeld na de installatie van het besturingssysteem net zoals het uitschakelen van de harde schijf na (in jouw geval) 20 minuten.

 

attachicon.gifen.JPG

 

 

Het lijkt me interessant om deze instellingen bij mijn PC ook aan te passen, waar precies kan ik dit veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Verder zie je ook dat jouw computer reeds meer dan 1 dag aan stond.... nu hopelijk niet meer! 

 

attachicon.gifen1.JPG

 

 

Hier verschiet ik even van :o.

Heb zitten denken hoe dat kan, want het staat duidelijk vermeld in dat logje...

Ik heb nog nooit mijn PC zolang laten aan staan dat ik weet.

Ik snap niet goed hoe dit gebeurd is en mijn pc staat in een ruimte waar ik overdag regelmatig langs kom ; als hij "gewoon" aan stond dan had ik dat vast wel gemerkt denk ik.

Het ligt dan waarschijnlijk aan dat "niet helemaal afsluiten" :vraagteken_animatie:

 

Die stekkerdoos komt er deze week nog in elk geval.

Bedankt om me dit toch te melden :top:

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen dit topic verder geen problemen of vragen meer hebt, mag je dit onderwerp persoonlijk afsluiten. Dit doe je door bovenaan het topic te kiezen voor "Modereer onderwerp" en op "Sluiten" te klikken ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Ja, ik had nog een vraagje : die slaapstand die jij uitschakelt #25 : heeft dat een invloed op energieverbruik, welk? Waar kan ik deze instellingen wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een computer die volledig uitgeschakeld is verbruikt geen stroom, ook merken we regelmatig dat die slaapstand voor allerlei problemen zorgt.

 

Heb even geen Windows 10 systeem binnen handbereik maar het zal ook wel via configuratiescherm-> energiebeheer-> De schema- instellingen wijzigen-> Geavanceerde- energie instellingen wijzigen-> Slaapstand lukken.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een computer die volledig uitgeschakeld is verbruikt geen stroom, ook merken we regelmatig dat die slaapstand voor allerlei problemen zorgt.

 

Heb even geen Windows 10 systeem binnen handbereik maar het zal ook wel via configuratiescherm-> energiebeheer-> De schema- instellingen wijzigen-> Geavanceerde- energie instellingen wijzigen-> Slaapstand lukken.

Oké bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.