Ga naar inhoud

Lampje muis en licht in pc blijft branden


supernikje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij mijn nieuwe pc blijft het lampje van mijn muis branden wanneer de pc is uitgeschakeld, alsook een ledlampje in de kast van de pc (merk ik door de ventilatiegaten opzij ;) ).

Achteraan is er wel nog een extra aan/uit knop op de pc maar deze gebruik ik liever niet dagelijks.

 

Ik heb geen idee hoeveel zo'n lampjes verbruiken qua energie, tenslotte blijven de lampjes op mijn router van telenet (en dat zijn er veel) ook dag in dag uit branden, maar stel me er toch de vraag bij : de energiefacturen dalen er spijtig genoeg niet op :(

Ook vraag ik me af of dit kwaad kan voor de pc zelf in het algemeen maar ook als het nu zou onweren ofzo ; is er dan gevaar dat de pc stuk gaat bij blikseminslag (de stopcontacten zijn wel allemaal geaard).

 

Indien het toch wat zou verbruiken of kwaad kunnen zou ik graag een manier weten om dit te voorkomen ; bij mijn vorige pc gingen alle lichten uit wanneer hij uitgeschakeld was.

 

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

sommige apparaten zijn nu eenmaal zo gebouwd.

en dus geven sommige moederborden een lichtje zodra er stroom op de kast staat. het nut daarvan ontgaat me.

en stroom op de muispoort: dat kan wel nut hebben om usb-apparaten op te laden ook al staat de pc uit.

qua stroomverbruik zal je van die twee ledjes over 10 jaar gerekend geen boterham minder hebben gegeten.....  

 

ikzelf regel het altijd zo: pc uit, dan de steker uit het stopcontact!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@supernikje: moest net even kijken in de manual van een moederbord waarin zo'n ledje altijd brandt als er spanning op staat, en daar wordt al reden gegeven (echt waar):bedoeling is dat je kan zien dat er spanning op staat en dat je die dus eerst moet weghalen voor je iets aan het moederbord gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@supernikje: moest net even kijken in de manual van een moederbord waarin zo'n ledje altijd brandt als er spanning op staat, en daar wordt al reden gegeven (echt waar):bedoeling is dat je kan zien dat er spanning op staat en dat je die dus eerst moet weghalen voor je iets aan het moederbord gaat doen.

Het led-lampje is dus een manier om te voorkomen dat men iets aan het moederbord verandert zonder er eerst volledig de spanning af te halen...zou het dan kunnen dat er op (bijvoorbeeld mijn vorige pc) ook spanning stond wanneer deze uit stond maar dit gewoon niet merkbaar was doordat daar geen led-lampje op voorzien was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige apparaten zijn nu eenmaal zo gebouwd.

en dus geven sommige moederborden een lichtje zodra er stroom op de kast staat. het nut daarvan ontgaat me.

en stroom op de muispoort: dat kan wel nut hebben om usb-apparaten op te laden ook al staat de pc uit.

qua stroomverbruik zal je van die twee ledjes over 10 jaar gerekend geen boterham minder hebben gegeten.....  

 

ikzelf regel het altijd zo: pc uit, dan de steker uit het stopcontact!

Stekker er steeds uithalen vind ik -voor mezelf- wel steeds een gepruts. Stekkerdoos met aan- en uitknop is dan wel een optie eventueel.

 

De lichtjes op zich storen me niet, zolang het veilig is en als het dan toch zo weinig verbruikt.

Maar vandaag merkte ik ook dat door een klik op de linkermuisknop mijn computer start :xd:

Ergens best wel grappig, anderzijds een beetje riskant aangezien we 3 katten hebben in huis die nu en dan wel eens over mijn bureau durven lopen :winked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet dat jouw computer volledig afgesloten wordt.

 

Misschien best dat je ook eens het merk, model en volledig modelnummer  vermeld van die computer ( indien een merk computer) zoals gevraagd door Pearl in bericht 3.

 

Kijk ook de instellingen eens na bij het gedrag van de aan/ en- uit knoppen.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet dat jouw computer volledig afgesloten wordt.

 

Misschien best dat je ook eens het merk, model en volledig modelnummer  vermeld van die computer ( indien een merk computer) zoals gevraagd door Pearl in bericht 3.

 

Kijk ook de instellingen eens na bij het gedrag van de aan/ en- uit knoppen.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER

http://speccy.piriform.com/results/6zbf014fQ003en7qT7eWdJq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.