Ga naar inhoud

Duits pdf bestand vertalen in Nederlands.


Betje

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Mogelijk, dat deze vraag ergens anders thuis hoort.......

 

Wij lezen het Duitse Bienen Journal electronisch.

Ik kan het in een pdf bestand oproepen (kopen).

Mijn man zou het Duits graag vertaald hebben in het Nederlands.

 

In een PDF bestand kan ik echter niets selecteren en mijn selectie door Google Translate laten vertalen.

 

Het hele blad vertalen is teveel voor Google Translate, geeft het programma aan.

 

Is er nu toch niet een manier om geselecteerde artikelen te vertalen ?

 

Ik heb op verschillende manieren al geprobeerd hier een antwoord op te vinden, maar heb dit tot op heden niet gekregen.

 

In nieuwsgierige afwachting, teken ik met vriendelijke groet, Betje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb je vraag verplaatst naar Andere software.

 

De vertaling gemaakt door Google Translate zal helaas ook niet perfect zijn, hou daar rekening mee.

Als je tekst niet in zijn geheel maar in delen laat vertalen zou het toch moeten lukken, niet?

 

Wat levert deze Pdf vertaler op (je kan gratis 3 pagina's tegelijk en tot 15 pagina's in het totaal vertalen, de standaard versie kost 39 euro).

Link naar reactie
Delen op andere sites

even aanvullen: het is de vraag of het pdfbestand is opgebouwd uit tekst of een samenstel is van plaatjes.

omdat er geen tekst geselecteerd kan worden, vrees is dat het gaat om plaatjes.

en als je zelf geen tekst kan selecteren kan een vertaalprogramma dat evenmin.

wellicht heel omvangrijke work-around: eerst scannen in ocr (die programma's kunnen doorgaans wél tekst herkennen op plaatjes) en dat bestand vertalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fallstring,

 

ik vermoed dat het om een gedeeltelijk/volledig beveiligde pdf gaat gezien "kan ik echter niets selecteren".

 

En ik vermoed dat Betje dan ook niet zal kunnen controleren of het nu om een pdf-met-tekst gaat of een pdf op basis van een scan/plaatjes.

 

Betje: kan je ons eens een link geven naar zo'n pdf of er eentje bereikbaar op het net zetten? (uploaden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Betje: de meeste ocr-software kan overweg met pdf's. zo niet, dan inderdaad printen, scannen en invoeren in een ocr-programma.

maar zoals gezegd: dat is een omvangrijke work-around.

 

@passer: het zou inderdaad ook een beveiligde pdf kunnen zijn en ik had het erbij kunnen vermelden, maar qua effect voor betje maakt dat geen enkel verschil..... ;)   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Passer,

 

Zie de demo versie van het januari nummer 2015 van het BienenJournal op www.bienenjournal.de in E-paper.

Staat bij het linkerblokje tekst.

Hier wordt een pdf bestand gedownload, zoals het blad er fysiek uitziet.

Met alle advertenties en foto's en tekst.

Deze heb ik op mijn tablet staan, die onder Windows 8.1 draait.

Ik krijg geen link over gestuurd.................misschien kun je hem zelf even downloaden ?

 

Daarnaast heb ik voor de tablet, die onder Android draait, de BienenJournal app geïnstalleerd.

Deze kun je in de fysieke versie lezen en in de "alleen maar" tekst versie.

Die tekst versie leest prettiger, maar een paar foto's uit de andere versie verduidelijken deze tekst natuurlijk.

Ik kan switchen met 2 x tikken op het scherm.

 

Maar............ik heb geprobeerd de gratis PDF vertaler te installeren op de Android tablet en dat lukt niet. Mislukt is de melding.

Ik wil het natuurlijk eerst proberen................voor ik geld ga uitgeven................

 

Als ik maar hier en daar wat tekst kan uitlichten en laten vertalen. Wanneer de vertaling niet optimaal is, is dat geen ramp.

Ik begrijp voldoende van de materie.

 

Nieuwsgierig naar verdere antwoorden, groet ik jullie, Betje..............

aangepast door Betje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Falstring, 

 

Wat betekent ocr ?

 

En het pdf bestand printen lukt thuis wel, maar in de winterperiode zijn wij een aantal maanden met de camper in het zuiden van Europa.

Wij maken dan gebruik van de prepaid internet mogelijkheden van het land waar we verblijven. 

Meestal zit hier dagelijks een limiet aan...................

 

Met vriendelijke groet, Betje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even gekeken: op die demoversie kan ik zowel op blad twee als blad drie (alle) tekst gewoon selecteren. 

ik gebruik Sumatra als pdf-lezer.

 

ocr staat voor optical character recognizing: dus op basis van vormen van letters worden letters herkend en het programma zet die gevonden letters  in gelijke opmaak (de meeste programma's kunnen dat vrij goed) in een leesbaar en verwerkbaar tekstbestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die demo open op mijn computer kan ik gewoon tekst selecteren en kopiëren.

Die tekst plak ik in het google Translate venster en een vertaling is mogelijk.

 

Dat je de Pdf vertaler niet op de android tablet kan installeren is logisch omdat het software betreft die je op een Windows besturingssysteem moet installeren.

 

De tekst in het blauw is geselecteerd en in Google translate geplakt.

 

Je kan de afbeeldingen hieronder vergroten door er op te klikken.

 

post-9560-0-61539500-1446927607_thumb.pn

 

post-9560-0-66894500-1446927625_thumb.jp

 

 


 

Ik heb ook even die software getest maar het ziet er ook niet netjes uit.  :(

 

post-9560-0-40181900-1446928309_thumb.jp

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.