Ga naar inhoud

acronis probleem


clovis

Aanbevolen berichten

al ettelijke malen gekeken op internet,weinig oplossingen en veelal in het engels.

in vorige topic van mij heb ik het over mijn problemen met een harde schijf,op deze harde schijf stond windows 8.1.

ik had een backup gemaakt met acronis.

als ik die backup wil installeren op een andere schijf,krijg ik de melding " this is not the last volume of the backuparchive",dus het gaat niet.

hoe kan ik dan die eventuele tib file openen en windows 8.1 toch installeren,door die file als het ware tja te recoveren ofzo?

want wat ook belangerijk is dat ik de serial niet weet van mijn windows 8.1 ,doordat het een oem versie is en dus heb ik die tib file nodig,indien ik wil windows 8.1 installeren.

wel redelijk veel personen die dit ook tegenkomen,maar als ik het goed lees...geen enkel programma die een tib file kan openen of extract(en)...ben toch verrast dat acronis ( die toch best duur is) geen enkel programma heeft die dit kan oplossen.

 

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

want wat ook belangerijk is dat ik de serial niet weet van mijn windows 8.1 ,doordat het een oem versie is

Door je ander topic is mijn aandacht even op dit terug gevallen.

 

Als het een OEM-versie is, kan (en mag) je die backup niet op een ander systeem zetten gezien het principe van een OEM is: je mag die op één enkele computer installeren (en dus moet je ook minder betalen voor zo'n enkele versie)

 

Wil je dit dus terugzetten, dan zal Windows 'er wel stokjes voor steken'  (want tja: dat was de verkoopsovereenkomst hé?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM en betaalde versie zijn twee verschillende begrippen: Zowel een OEM-versie als een retail-versie moet je betalen.

 

Maar 'k citeer  hier even een tekstje van Civil die het op een rijtje zette:

"Dus zowel een Retail als OEM versie mag je maar op één pc tegelijk draaien. Voor meerdere pc's moet je dus evenzoveel licenties aanschaffen.

Het grootste verschil tussen een OEM versie en Retail versie is dat je een OEM versie niet van computer naar computer mag verplaatsen. Een OEM versie is gekoppeld aan de eerste pc waar je hem op installeert / waar je hem bij koopt. Deze koppeling wordt gelegt op de hardware en voornamelijk op het moederbord. Als je dus je moederbord vervangt moet je in principe een nieuwe licentie kopen of een goed verhaal ophangen bij Microsoft waarom je het moederbord moest vervangen (stuk gegaan).

Een ander verschil tussen OEM en Retail is dat je bij een OEM versie geen support krijgt. Deze support moet geleverd worden door degene die windows geinstalleerd heeft. Als jij zelf je systeem in elkaar zet ben jij dus zelf degene die de support levert. Een systeembouwer als Dell moet dat dus doen als je een computer bij hen koopt."

 

(ps: 't is een tekst van 2007 maar hij verwoordt prima het verschil tussen beide versies)

 

Jouw 8.1 mag je dus niet op een andere computer installeren (zelfs al is het de jouwe) -  van je 7 weet ik het niet omdat je het er niet bij vermeldde.

 

 

Edit: gezien je beginpost: " op deze harde schijf stond windows 8.1. ik had een backup gemaakt met acronis." vervalt eigenlijk je vraag gezien je die backup alleen maar op je eerste (oorspronkellijke) computer mag terugzetten.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

toch vreemd origineel is mijn pc een oem windows 8.1 daarvan heb ik een backup genomen en dit lukt om te verplaatsen op een andere schijf ( nu lukt dat niet meer,maar ik weet niet waarom) weliswaar op dezelfde pc. op voor die pc heb ik een eveneens andere harde schijf windows oem  7 64 versie ( die licentie is betaald).

dus doe ik toch niks verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja morgen komen ze ermee( heb net gebeld ,was best moeilijk in het abn) tussen 9 en 14uur.

ik moet een label opkleven op mijn enveloppe.

welk gedeelte moet dit dan?

zie bijlage:

 

(bijlage verwijderd op vraag van TS)

 

helemaal dit ? of welk deel?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.