Ga naar inhoud

bsod en ramfouten


jeffreyb96

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

 

ik heb gisteren voor de derde keer in enkele weken een bsod gekregen zonder dat ik een specifiek programma opende, het gebeurt dus vrij willekeurig. 

Ik heb dan memtest86+ laten lopen om het ram-geheugen te controleren op fouten en na hem 10u te laten testen vond hij 1790 fouten in 10 passes ( zie ook foto). Ik veronderstel dat er dus wel degelijk iets mis met het ram geheugen. 

 

Mijn vraag was of ik deze laptop (MSI CR720) nog kan blijven gebruiken voor enkele maanden? Ik heb hem namelijk elke dag nodig voor school en vermits hij al vier jaar oud is, lijkt het me weggegooid geld om er nu nog andere ram sticks in te gaan steken en dan zou ik liever gewoon een nieuwe laptop kopen na de examens in januari. 

Dus lijkt het jullie veilig om hem te blijven gebruiken of moet ik hem herstellen?

 

Groetjes en bedankt

post-34279-0-68044100-1447159015_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jeffreyb96,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

 

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus zoals gevraagd elke module in elk slotje apart getest, maar in elk van de 4 gevallen gaf dit geen enkele fout aan (na 5 passes). Dit vond ik bizar dus besloot ik om ze tesamen nogmaals te testen. Eerst allebei in hetzelfde slotje zoals voor de problemen begonnen en een tweede keer omgekeerd, hier gaf hij respectievelijk 142 en 3 fouten aan (allebei na 5 passes)(zie ook bijlagen).

 

De problemen lijken zich dus alleen voor te doen als de stickjes samen worden gebruikt en dan nog is er een verschil afhankelijk in welke volgorde ze worden gebruikt. Betekent dit dat het niet aan de ram-modules ligt, maar aan iets anders? 

 

bedankt!

post-34279-0-15084100-1447604948_thumb.j

post-34279-0-86625300-1447604961_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.