Ga naar inhoud

Windows Live Mail start niet meer


DeeWee

Aanbevolen berichten

We hebben hier toch niet te maken met een vervelende update van Microsoft welke gisteren in het nieuws kwam:

http://www.infoworld.com/article/3014510/microsoft-windows/avoid-windows-live-mail-2012-patch-kb-3093594-it-freezes-windows.html

 

Heb je de twee nadere links van post #24 bekeken. Dat zijn weer andere tooltjes die ik vaak op fora tegenkom.

 

Een long shot, maar heb je al een volledige diskscan uitgevoerd? Waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de bootable recue disk van Norton, omdat die bij mij meer fouten vindt dan de weg via de verkenner in Windows.
http://community.norton.com/en/forums/downloadable-ghost-15-recovery-disk-iso

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Veng,

 

Ik werk met Windows 7, dus geen 8 of zoiets.  Verder is het probleem ontstaan bij Windows Live Mail 2011, en verder heb ik ook geen KB3093594 kunnen vinden in mijn updates.

Een volledige diskscan heb ik nog niet uitgevoerd.

En met die bootable rescue disk van Norton heb ik helemaal geen ervaring...

 

vrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel een beetje verwarrend als je de voorgeschiedenis niet kent, maar dit artikel gaat over windows 7, 8 en 8.1, maar als je die update niet hebt zal het dat ook wel niet de veroorzaker van het probleem zijn.

Wat betreft die Norton disk. Op die disk staat ook een utility die de diskscan uitvoert zoals Windows ook doet. Ik zou niet weten wat er anders aan is, maar zoals gezegd, bij mij vindt hij wel meer.

Het gebruik ervan is niet moeilijk. Je moet de iso downloaden en op disk branden. Dan met die disk opstarten, dus booten vanaf disk. Hij laadt dan een beperkte versie van Windows. In dat scherm kun je via "utilities" naar de hard disk check. Of het iets oplevert weet ik niet, maar dan weet je in elk geval zeker dat er geen hd fouten meer zijn.(Ik hoop dat er iemand mij ooit uitlegt wat het verschil tussen die disk checks is. Als dat er al is.)

 

Als je helemaal niet meer weet hoe te handelen zou je eerst WML kunnen verwijderen en dan van voor af aan weer de controles doen en WML terug installeren. (Wel eerst goed je mail back-uppen, want ik weet niet of je die dan kwijtraakt.)

Het is maar een voorstel.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gisteren heb ik dan Thunderbird geïnstalleerd en probeer daar mijn weg in te vinden.  Het is me al gelukt om mijn Telenet- en Hotmailaccount in te voeren en dat werkt ook al.  Ook mijn contacten heb ik al overgebracht.  Jammer dat ik mijn agenda niet kan importeren of zie ik iets over het hoofd ?

Vanaf de versie 38 heeft Thunderbird Lightning add-on standaard geintegreerd.

Je moet ze enkel activeren via Extra - add-ons.

Als de Lightning add-on niet bij de extentions staat, kan je deze makkelijk installeren via get add-ons (add-ons verkrijgen).

 

Meer info over hoe te gebruiken vind je hier:

https://support.mozilla.org/nl/products/thunderbird/calendar

https://support.mozilla.org/nl/kb/agenda-add-on-lightning-gebruiken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat Lightning bij mij is geactiveerd (zie bijlage).  Ik kan in ieder geval in de agenda werken.

Wat betreft suggestie van Veng (Norton Disk), daar wacht ik voorlopig nog even mee.

Ik heb gisteren een volledige disk check gedaan via AVG antivirus Free over de volledige PC en hij gaf geen bedreigingen aan.

 

Ik leg me nu dus toe op Thunderbird.

 

mvrgr,

 

Dirk

post-14645-0-95149200-1450290438_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wel de situatie is nog dezelfde gebleven.  WLM weigert op te starten.  Ik werk nu dus met Mozilla Thunderbird en dat gaat ook goed, alhoewel ik WLM liever had natuurlijk.  Jammer dat ik mijn agenda niet kan overzetten van WLM naar Thunderbird.  Gelukkig heb ik ook nog een soort backup op de laptop van mijn echtgenote.  Daar heb ik ook een eigen account op staan (die ik zelden gebruik) maar daar draait WLM wel nog, en daar kan ik mijn agendagegevens dan manueel uithalen en overbrengen naar Thunderbird. 

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Je kan dit overzicht ook terugvinden in de logboeken.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.
Dubbelklik op windows logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 12 uur.
In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001 en klik OK.
Bekijk de resultaten en dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Dank voor uw blijvende aandacht voor mijn probleem.

Hieronder de gevraagde copy:

 

 

Logboeknaam:   Application
Bron:          Microsoft-Windows-Wininit
Datum:         28/12/2015 16:22:21
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Informatie
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      Dirk-PC
Beschrijving:

Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Boot.

Er is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.
Windows zal de schijf nu controleren.                           

Bestanden controleren (stap 1 van 5)...
Instantielabels voor het bestand 0x20c0a verwijderen.
Instantielabels voor het bestand 0x22e2e verwijderen.
Instantielabels voor het bestand 0x42a91 verwijderen.
Instantielabels voor het bestand 0x4f05d verwijderen.
  457728 bestandsrecords verwerkt.                                      

De bestandscontrole is voltooid.
  2380 records met grote bestanden verwerkt.                          

  0 records met beschadigde bestanden verwerkt.                    

  0 EA-records verwerkt.                                           

  9277 reparserecords verwerkt.                                       

Indices controleren (stap 2 van 5)...
  559126 indexvermeldingen verwerkt.                                    

De indexcontrole voltooid.
  0 niet-geïndexeerde bestanden gecontroleerd.                     

  0 niet-geïndexeerde bestanden hersteld.                          

CHKDSK controleert de security descriptors (stap 3 van 5)...
  457728 bestands-SD's/-SID's verwerkt.                                 

De security descriptor-gegevensstroom wordt gecomprimeerd
5288 ongebruikte security descriptors verwijderen.
  50700 gegevensbestanden verwerkt.                                    

Het USN-logboek controleren...
  36488272 USN-bytes verwerkt.                                            

Controle van USN-logboek is voltooid.
CHKDSK controleert de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
  457712 bestanden verwerkt.                                            

De controle van bestandsgegevens is voltooid.
Vrije ruimte controleren (stap 5 van 5)...
  417819718 vrije clusters verwerkt.                                       

De controle op vrije schijfruimte is voltooid.
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als
toegewezen is gemarkeerd.
Fouten in de volumebitmap herstellen.
Het bestandssysteem is hersteld.

1899932671 kB totale schijfruimte.
 227741496 kB in 363058 bestanden.
    292772 kB in 50703 indexen.
         0 kB in beschadigde sectoren.
    619527 kB in gebruik door het systeem.
Het logboekbestand neemt      65536 kB in beslag.
1671278876 kB beschikbaar op schijf.

      4096 bytes per cluster
 474983167 clusters in totaal op schijf
 417819719 clusters beschikbaar op schijf

Interne info:
00 fc 06 00 41 50 06 00 f9 79 0b 00 00 00 00 00  ....AP...y......
d2 ac 01 00 3d 24 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ....=$..........
00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................

De schijfcontrole is voltooid.
Een ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.

Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Wininit" Guid="{206f6dea-d3c5-4d10-bc72-989f03c8b84b}" EventSourceName="Wininit" />
    <EventID Qualifiers="16384">1001</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-12-28T15:22:21.000000000Z" />
    <EventRecordID>169925</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Dirk-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>

Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Boot.

Er is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.
Windows zal de schijf nu controleren.                           

Bestanden controleren (stap 1 van 5)...
Instantielabels voor het bestand 0x20c0a verwijderen.
Instantielabels voor het bestand 0x22e2e verwijderen.
Instantielabels voor het bestand 0x42a91 verwijderen.
Instantielabels voor het bestand 0x4f05d verwijderen.
  457728 bestandsrecords verwerkt.                                      

De bestandscontrole is voltooid.
  2380 records met grote bestanden verwerkt.                          

  0 records met beschadigde bestanden verwerkt.                    

  0 EA-records verwerkt.                                           

  9277 reparserecords verwerkt.                                       

Indices controleren (stap 2 van 5)...
  559126 indexvermeldingen verwerkt.                                    

De indexcontrole voltooid.
  0 niet-geïndexeerde bestanden gecontroleerd.                     

  0 niet-geïndexeerde bestanden hersteld.                          

CHKDSK controleert de security descriptors (stap 3 van 5)...
  457728 bestands-SD's/-SID's verwerkt.                                 

De security descriptor-gegevensstroom wordt gecomprimeerd
5288 ongebruikte security descriptors verwijderen.
  50700 gegevensbestanden verwerkt.                                    

Het USN-logboek controleren...
  36488272 USN-bytes verwerkt.                                            

Controle van USN-logboek is voltooid.
CHKDSK controleert de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
  457712 bestanden verwerkt.                                            

De controle van bestandsgegevens is voltooid.
Vrije ruimte controleren (stap 5 van 5)...
  417819718 vrije clusters verwerkt.                                       

De controle op vrije schijfruimte is voltooid.
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als
toegewezen is gemarkeerd.
Fouten in de volumebitmap herstellen.
Het bestandssysteem is hersteld.

1899932671 kB totale schijfruimte.
 227741496 kB in 363058 bestanden.
    292772 kB in 50703 indexen.
         0 kB in beschadigde sectoren.
    619527 kB in gebruik door het systeem.
Het logboekbestand neemt      65536 kB in beslag.
1671278876 kB beschikbaar op schijf.

      4096 bytes per cluster
 474983167 clusters in totaal op schijf
 417819719 clusters beschikbaar op schijf

Interne info:
00 fc 06 00 41 50 06 00 f9 79 0b 00 00 00 00 00  ....AP...y......
d2 ac 01 00 3d 24 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ....=$..........
00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................

De schijfcontrole is voltooid.
Een ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.
</Data>
  </EventData>
</Event>

 

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.