Ga naar inhoud

Windows Live Mail start niet meer


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Helaas na uitvoeren van Delfix, 2 x heropstarten en 2 x "Windows Essentials 2012 herstellen", nog altijd geen verbetering zie bijlagen.

 

Wat kan ik nog doen ?  Alles nog eens overdoen ?  Ander mailprogramma installeren - welke dan? - Thunderbird ?

Of Windows 10 installeren ?

 

In ieder geval bedankt voor je begeleiding !!!

 

mvrgr,

 

Dirk

post-14645-0-23494400-1450013605.jpg

post-14645-0-11222700-1450013618.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Veng, dank voor uw tip.  Maar ik vraag me dan af of Windows repareren wel de juiste wijze is.  Ik heb momenteel Windows 7 en SP 1, maar de updates komen nog regelmatig binnen.  Zo heb ik er vorige week (9/12) nog 19 binnengekregen.  Dus daar zal het schoentje niet wringen denk ik dan.

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je de updates normaal en correct binnen krijgt, dat er niets anders kan haperen in windows.

De tip van Veng over sfc /scannow is nog niet zo slecht en daarom gaan we mee aan de slag.

 

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Scan is uitgevoerd en ik kreeg de melding "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden".

 

Zie bijlage.

 

Maar gisteren heb ik dan Thunderbird geïnstalleerd en probeer daar mijn weg in te vinden.  Het is me al gelukt om mijn Telenet- en Hotmailaccount in te voeren en dat werkt ook al.  Ook mijn contacten heb ik al overgebracht.  Jammer dat ik mijn agenda niet kan importeren of zie ik iets over het hoofd ?

 

mvrgr,

 

Dirk

post-14645-0-17227600-1450191368_thumb.j

aangepast door DeeWee
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb al enkele malen systeemherstel willen uitvoeren, maar ook dat helpt niet want ik krijg dan telkens de melding dat het systeem niet werd teruggezet.

Hoe kan ik nu het programma terug aan de praat krijgen ?

Heb je dit al in protected mode geprobeerd?

(Opstarten met F8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.