Ga naar inhoud

Mijn laptop is super traag en werkt soms niet + logje


Aanbevolen berichten

Hey EFSTA,

 

Er stond een hele hoop malware op jouw systeem. Dat heeft het natuurlijk geen deugd gedaan en kan wel aan de oorzaak liggen van de traagheid.

We gaan er dan ook nog wat dieper op in...

 

Voer allereerst onderstaande tool eens uit om reeds enkele gebruikte tools terug te verwijderen:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools


Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

 

Als dat gedaan is, mag je direct onderstaande uitvoeren:

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Het programma was anders dan via de instructies maar ik denk dat ik het wel goed heb gedaan ik heb gewoon de scan eroverheen gegooid.

 

Echter begin ik me een beetje zorgen te maken want het gaat echt met de dag achteruit voor mijn gevoel.

 

Hij is nu zo sloom en onbruikbaar geworden dat ik alleen nog programma's kan opstarten in beveiligde mode en dat lukt al niet altijd meer en alles is zo ontzettend sloom dat ik echt bijna niks meer kan.

 

Ook viel mij op dat windows defender op eens automatisch was uitgeschakeld, zou dit nog iets kunnen betekenen?

 

Ik hoop dat u nog wat tips heeft zodat ik het misschien nog kan oplossen.

 

Mvg,

 

EFSTA

scan_151227-004537.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder Spywarefighter via je Configuratiescherm/programma's verwijderen en herstart de computer.

Voer daarna onderstaande uit en laat maar weten of er snelheidswinst is:

 

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.
Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

De spyware fighter was alleen een snelkoppeling de rest kon ik niet vinden.

 

Voor de rest heb ik eigenlijk geen extra snelheid gekregen.

Hij is echter ook niet slomer geworden en dat was wel afgelopen dagen.

 

Zou het misschien ook intern aan de hardware van de computer kunnen liggen?

 

Mvg

 

EFSTA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan aan hardware liggen, maar dat zou nogal toevallig zijn gezien de malwareproblemen.

 

 

Download Windows Repair all in One.
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten
Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten.

 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup.
Daar klik je bij System Restore op Create.
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

 

wrepairaio2.png

 

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang.

 

wrepairaio3.jpg

 

Erna klik je op Next.
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs.

 

wrepairaio4.png

 

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding.

wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System.
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs.

 

wrepairaio6.png

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Er is iets heel raars gebeurt.

Ik was bezig met het programma te gebruiken dat u had geplaatst maar het werkte maar niet.

Dus ik zette mijn laptop uit en weer aan, toen ik deze aan wou zetten kwam ik opeens in opstartherstelsysteem of iets dergelijks.

Ik krijg mijn laptop niet meer aan en als ik op Windows normaal starten druk krijg ik een bluescreen echt heel kort minder dan een halve seconde.

Zou dit kunnen komen doordat ik mijn laptop de laatste tijd vaak heb moeten uitdrukken zonder fatsoenlijk af te sluiten omdat deze zo sloom was.

Mvg

Efsta

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.