Ga naar inhoud

Zwart vakje bij opstart


IDEFIX

Aanbevolen berichten

Moeilijk te zeggen als jij al niet kan zien wat het is.

Tip: gebruik een videocamera, digitale camera of een smartphone om het opstarten van je pc op te nemen. Zet dat filmpje op je pc en speel het vertraagd af. Met VLC Player doe je dat via de menubalk: Afspelen > Snelheid > Langzamer. Houd dan je vinger bij de Pauze knop om het filmpje op het juiste moment te stoppen. Misschien word je daar wijzer van.

 

"Een zwart vakje" doet me denken aan een venster van de opdrachtprompt, dat heel kort verschijnt:

 

5a200a296516a-2017-11-30_14_38_35-Admini

 

Maar als dat zo is, dan rest nog de vraag wat er in dat venster staat...

 

Oeps, ik zie nu pas dat dit topic in de sectie Malwarebestrijding staat. Daar horen gewone leden niet te reageren. Een moderator mag mijn reactie verwijderen.

aangepast door porrelaar
Ik had hier waarschijnlijk niet mogen reageren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat een moderator jouw vraag intussen verplaatst heeft van Malwarebestrijding naar Hardware algemeen.

 

Het gebeurt tijdens het opstarten van je pc, schreef je, en je ziet het venstertje heel kort op je bureaublad.

Je kunt zelf nakijken welke programma's automatisch opstarten met Windows 10. Ik vermoed dat het toch een van die programma's is waarvan je kort een flits ziet.

 

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk en kies dan Taakbeheer.

Klik in Taakbeheer op het tabblad Opstarten.

 

Je krijgt nog iets meer te zien (namelijk de volledige naam en locatie van de exe bestanden die automatisch opstarten met Windows) wanneer je CCleaner gebruikt:

Start CCleaner

Klik in de linker kolom op Gereedschap

Klik daarna in de middelste kolom op Opstarten.

 

Het schijnt dat sommige mensen met een grafische kaart van AMD heel kort een venstertje zien zoals jij dat beschrijft: https://www.security.nl/posting/37721/DOS+schermpje+tijdens+opstarten%3F

Dus kijk of er iets van AMD/ATI bij die opstarters staat. Indien ja, dan gewoon zo laten. Dat zou geen kwaad kunnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat sinds ik de herstelling gedaan heb van die uitgerokken teksten. Dus zoals ik al zowat overal gelezen heb zou het inderdaad iets kunnen te maken hebben met die videokaart die toen problemen gaf. Ik ga me er , zoals de anderen, dus ook geen zorgen in maken.

Ondertussen bedankt hoor.:thankyou-bor:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.