Ga naar inhoud

Internetprobleem na update Windows 10


Kney

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Mijn broer heeft een probleem sinds hij een nieuwe update van Windows 10 geïnstalleerd heeft.

Hij had al Windows 10 en alles werkte zoals normaal.

 

Nu stond er een update klaar, en heeft hij die geïnstalleerd.

Hij kan nog wel op facebook en youtube maar dat zijn de enigste 2 dingen die hij kan gebruiken.

Apps en andere internet pagina's krijgen de melding: "It appears that you don't have an internet connection right now"

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke Update is er geïnstalleerd?

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\babylon.xml;f
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\delta-homes.xml;f
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\istartsurf.xml
C:\Users\Vinny\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ek9k2x4i.default\extensions\nc6vwipxek@eeef-fhml.com;fs
C:\Users\Vinny\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ek9k2x4i.default\extensions\quick_searchff@gmail.com;fs
C:\Users\Vinny\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ek9k2x4i.default\searchplugins\babylon1.xml;f
C:\Users\Vinny\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ek9k2x4i.default\searchplugins\claro.xml;f
C:\Users\Vinny\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ek9k2x4i.default\searchplugins\delta.xml;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\iLivid];r64
C:\Users\Vinny\AppData\Local\iLivid;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\mobilegeni daemon];r64
C:\Program Files (x86)\Mobogenie;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\NextLive];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SpeedUpMyComputer];r64
C:\Program Files (x86)\SmartTweak\SpeedUpMyComputer;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Wondershare Helper Compact.exe];r64
C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kney,

 

Lukt het niet om bericht 7 uit te voeren?

 

Mijn broer had te weinig geduld en heeft zijn pc naar de pc winkel gedaan.

Het lag dus blijkbaar enkel aan de drivers van het internet, en die zijn dan ook opnieuw geïnstalleerd.

aangepast door Kney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.