Ga naar inhoud

Harddisk Seagate - geen volledige toegang meer


Aanbevolen berichten

@ Fleur,

 

Zie afbeelding in deze link. Ik zie exact hetzelfde:

Dan vermoed ik dat bij Structuur van de Seagate ook Windows NT-bestandssysteem (NTFS) staat dan is er géén slotje aanwezig (rechtsonder).

Zie het blauw kader bij onderstaande screenshot (plaatje geleend van onemorething)

56c4ced777299-Schermafbeelding_2016-02-1

Klopt dat ?

Zo JA ☛ twee mogelijke oplossingen:

  • Om de bestanden niet kwijt te raken is er een hulpmiddel om vanaf de Mac een NTFS partite te benaderen, namelijk u kunt NTFS for Mac aanschaffen (€.19,95)
  • Een andere / nieuwe externe HD formatteren naar Mac OS Uitgebreid (Journaled).

    56c4d17f6a55b-Schermafbeelding_2016-02-1

    Vervolgens de bestanden naar dat andere / nieuwe externe HD verplaatsen.

    Als u een nieuwe externe HD gaat aanschaffen, welk merk dan ook . . . , installeer nooit de geleverde bijbehorende software, dat is niet nodig.

    Voorbeeld van een WD my passport externe HD:

    56c4d27ab2fc3-Schermafbeelding_2016-02-1

 Ik zou voor de tweede optie kiezen, daarna kunt u daarna de Seagate formatteren naar Mac OS Uitgebreid (Journaled).

Een extra externe HD is altijd handig   :xd:

aangepast door iEscape
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluiten we dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.