Ga naar inhoud

Laptop doet vreemd


Bammens

Aanbevolen berichten

Een paar dagen nadat mijn vrouw een nieuwe laptop (Windows 10) had gekocht, werd hij opeens heel erg langzaam.

Malware vond toen 230 objecten. Ik heb hierover op dit forum contact gehad.

Vandaag is hij weer heel langzaam en ik kon de foto's en documenten niet vinden, via de snelkoppeling die ik op het bureaublad had gemaakt.

Ik moest nu naar de verkenner: C, Gebruikers, Openbaar enz.

Moest dus nieuwe snelkoppelingen op bureaublad maken.

Tevens kreeg ik allerlei vinkjes te zien. Zie beide foto's.

 

Ik heb Malware laten draaien en deze vond geen objecten. Wel was hij 45 minuten bezig, wat ik erg lang vind.

 

Graag uw reactie.

Groet,

Bammens.

 

 

post-8953-0-34818300-1459599261_thumb.jp

 

post-8953-0-29174400-1459599274_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar dagen nadat mijn vrouw een nieuwe laptop (Windows 10) had gekocht, werd hij opeens heel erg langzaam.

Malware vond toen 230 objecten. Ik heb hierover op dit forum contact gehad.

 

Da's mooi, maar wat je niet vertelde is het feit dat Windows afgelopen maandag opnieuw werd geïnstalleerd ... hoe gedroeg de laptop zich meteen na de herinstallatie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noch mijn vrouw, noch ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd.

Mijn vrouw heeft vorige week maandag op de laptop gewerkt en toen ze hem wilde afsluiten, lukte dat niet. Wij dachten dat hij de updates aan het installeren was en hebben er geen aandacht meer aan besteed. Later op de avond zag ik dat hij uitgeschakeld was.

Gisteren heeft ze hem weer voor het eerst aangezet en toen bleken dingen veranderd te zijn.

Een laptop kan toch zo maar niet vanzelf Windows opnieuw installeren?

het vreemde is ook dat, 2 dagen nadat de laptop was gekocht, Malware al 230 objecten vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy vermeldt méér dan duidelijk het tijdstip van installatie en dat  28-3-2016 om 20:02:24 ... wie het uitvoerde is -  voor mij dan toch - bijzaak, maar het gebeurde wel degelijk.

 

Maak jij gebruik van OneDrive om bestanden te delen op andere apparaten ?

 

het vreemde is ook dat, 2 dagen nadat de laptop was gekocht, Malware al 230 objecten vond.

 

Dit is afhankelijk van het surf- en downloadgedrag van de gebruikers en kan dus perfect.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg vreemd. Onverklaarbaar.

Het tijdstip dat je aangeeft (20:00 uur) is ongeveer het tijdstip dat ik zag dat de laptop zichzelf uitgeschakelde had. Ik heb toen de stekker uit het stopcontact gehaald.

Nee, er wordt geen gebruik gemaakt van OneDrive (Mijn vrouw weet niet eens wat dat is)

Is het een idee om met de laptop terug te gaan naar de winkel (Beerepoot)en daar het probleem maar eens uit te leggen? Er zit garantie op. Het mag toch niet zo zijn dat een laptop zonder meer Windows opnieuw gaat installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag eerst OneDrive uitschakelen, zie daarvoor deze link (met dank aan Clarkie).

 

Je gebruikt AVG als anti-virus, maar in je Speccy-logje zitten ook sporen van Avast en McAfee ... lijkt me de moeite om eventjes wat dieper te kijken:

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.