Ga naar inhoud

vervuilde desktop met windows XP


Aanbevolen berichten

Beste,

Heb de pc open gedaan, en ontstoft volgens de handleiding. Er was wel niet zo erg veel stof aanwezig hoor.

Maar hiermee zijn mijn reeds gemelde problemen niet opggelost. Fout in script bij openen google voor internet,  die melding van adobe. Ik vind echt geen site om AVG te downloaden. Ik vind alleen vervormde sites waar ik dus niets mee kan aanvangen.

mvg

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVG Free kan je hier downloaden.
De download start normaal automatisch dus je moet niet zoeken of klikken op een vervormde pagina.

 

Ik heb achter de schermen overlegd met de collega's en wij zijn tot de conclusie gekomen dat het misschien best is om de pc terug te zetten naar de fabrieksinstellingen of om windows opnieuw te installeren.
Is de pc een eigen samenstelling of is het een merk-pc?
Als het een merk-pc is, kan je dan het merk, model en juiste type opgeven?
Bij een eigen samenstelling kan je niet terug naar de  fabrieksinstellingen en is een herinstallatie van windows aangewezen.
Heb je nog een installatiecd of -dvd van windows XP?
Moet deze pc persé op windows XP blijven of mag het ook windows 7 zijn?
De ondersteuning (en updates) voor XP is gestopt in 2014 en een herinstallatie van XP brengt dus een zeker risico met zich mee.
Windows 7 wordt nog ondersteund tot in 2020.
Als je wil overstappen naar windows 7 zal je ook het RAM geheugen moeten uitbreiden want 512 KB is echt te weinig om soepel te werken.
 

Kan je ook eens een nieuw speccy logje maken en de link plaatsen?

aangepast door kweezie wabbit
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

bedankt voor alle info. Deze pc is idd geen aangekochte machine, maar door een vriend samengesteld. En idd verouderd systeem en niet krachtig genoeg. Ik hoopte hem nog even draaiende te houden, maar helaas.

Ik ga mij eens bezinnen wan te doen nu, verzwaren en hoe. Is het zinvol?  Ik zal uw info en raad eens rustig bekijken (heb mijn laptop nog).

Alvast bedankt voor uw hulp tot nu, niet gemakkelijk zeker.

Ik denk best dit gesprek te sluiten, ik hoop in de nabije toekomst nog op uw hulp te mogen rekenen.

mvg en veel dank,

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

heb het niet zo voor een ander beturungssysteem.

Maar kan dit nog opgelost worden? Krijg steeds een melding fout script bij google. Na 14 keer nee klikken verdwijnt dit, er worden telkenmale andere regels gemeld.

Heb een foto meegestuurd. Ofwel moet ik terug naar een vroegere instelling, voor dit gebeurde.

scherm.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt steeds meldingen van scriptfouten. Die meldingen kun je uitschakelen.

In de menubalk van Internet Explorer moet je klikken op Extra, en dan op Internetopties.

In het venster Internetopties moet je klikken op het tabblad Geavanceerd.
Dan zie je een lange lijst met opties, waar soms wel en soms geen vinkje voor staat.
Scrol in die lijst omlaag tot je bij het kopje Webpagina's bekijken bent aangekomen.
Het gaat daaronder om de volgende opties:
Zorg ervoor dat er een vinkje staat voor:

  • Foutopsporing in scripts uitschakelen (Internet Explorer)
  • Foutopsporing in scripts uitschakelen (overige)

Er mag geen vinkje staan voor "Melding van elke scriptfout weergeven"

Klik daarna onderaan in dat venster eerst op de knop Toepassen en daarna op OK.

 

Voor de duidelijkheid voeg ik een afbeelding toe hoe het eruit ziet bij mijn instellingen:

5772476216ee6-2016-06-28_11_32_07-Eigens

Mijn besturingssysteem is Windows 7, terwijl jij nog Windows XP gebruikt. De regel "Melding van elke scriptfout weergeven" kan daarom bij jou op een iets andere plek in die lijst staan. Dan moet je die regel zelf even opzoeken, want hij zal er wel tussen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste porrelaar,

heb dit gedaan, maar het gevolg is dat ik geen internet meer heb nu. Heb de vinkjes terug verwijderd, maar geen internet meer.

Ik probeer te zoeken in configuratie help om de wisard naar herstelunt terug gaan, maar vind dit hier niet meer. Ik doe windows herstel all in one, dan vind ik dit terug. Ik probeer terug te gaan naar een datum waar internet goed werkte, maar krijg de melding dat de pc niet naar die datum kan hersteld worden. Heb dit met twee data gedaan.

Hoe kan ik internet nu terug herstellen?

Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat je geen internetverbinding meer hebt. Schreef je dat via een andere computer?

Dat je nu op de XP computer geen internetverbinding meer hebt, kan niet komen door wat ik je aanraadde. 

Je mag in dat venster klikken op de knop Opnieuw instellen. Daardoor wordt Internet Explorer weer als nieuw.

ik vermoed echter dat dat niet je internetverbinding herstelt. Wat ik altijd als eerste doe bij een verbroken internetverbinding is de computer uitzetten, het modem uitzetten (van de stroom halen), modem weer aanzetten, 5 minuten wachten, en dan de computer weer aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.