Ga naar inhoud

Wifi NOK indien pc op batterij werkt


jerhay

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een asus N76V laptop. Zoals de meesten ben ik enkele maanden geleden gemigreerd van windows 7 naar windows 10. Ik zit echter sindsdien met een irritant wifi probleem.

 

Onder windows 7 had ik geen enkel probleem met de wifi. Onder windows 10, werkt de wifi perfect zolang mijn laptop met de stroomkabel is aangesloten. Wanneer ik de stroomkabel uittrek en dus op de batterij begin te werken, valt de wifi na enkele minuten uit. De oorzaak blijkt de wifi netwerkadapter te zijn die zichzelf uitschakelt. Dit terug inschakelen werkt niet zonder de laptop opnieuw op te starten. 

 

Ik heb alvast de asus wifi driver van de pc afgezwierd waardoor het probleem al verbeterd is, maar toch is dit niet opgelost. Het probleem ligt overigens niet aan het wifi netwerk, dit is al meerdere malen uitgetest. 

 

Is er een soort van energiebesparingsfunctie in windows 10 waardoor de wifi module te weinig stroom krijgt bij het werken op batterij? Is het voltage van mijn batterij te laag geworden (4 jaar oud, doch kan langer dan een uur op batterij werken)? 

 

En wat kan ik doen om dit op te lossen? 

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de RE muisknop op het startlogo en kies apparaatbeheer.

Ga naar je Wifi apparaat, klik er met de rechter muisknop op en ga naar het tabblad "Energiebeheer".

Verwijder daar het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" en klik op OK.

Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb alvast de asus wifi driver van de pc afgezwierd ...

 

Dat is dus de driver van je intern wifi-kaartje. Ik ben er daarom vanuit gegaan dat de wifi adapter die je in gebruik hebt een usb adapter is die je zelf aangekocht hebt. Klopt mijn redenering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de driver daarvan verwijderd gehad zei je, heeft deze zich opnieuw geïnstalleerd zoals het hoort? Geen geel driehoekje te bespeuren in apparaatbeheer?

Asus ondersteunt voor uw laptop geen drivers voor Windows 10, hopelijk voldoet de door Microsoft aangeleverde driver.

Misschien is een usb wifi adapter een optie. Dit in de veronderstelling natuurlijk dat er voldoende stroom wordt aangeleverd voor je usb poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu dus de default windows 10 driver, die werkt perfect zolang ik met de stroomkabel verbonden ben. Met de asus driver had ik teveel problemen, dan viel het internet zelfs met stroomkabel uit. 

Ik ben niet van plan een aparte usb stick te kopen hiervoor, ik vind het vooral bizar dat de wifi perfect werkt met stroomkabel, maar slechts enkele minuten met de batterij, vandaar mijn vraag hier. 

Indien het niet aan het energiebeheer ligt, weet ik het ook niet meteen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet ergens naar de instellingen van die driver gaan?

Als dit niet lukt, probeer dan eens naar je instellingen te gaan, daar algemene instellingen en dan energiebeheer in het linkse menu. Dan klik je vanonder op geavanceerde energiebeheer opties op zoiets en misschien staat daar iets tussen?

Laat je weten of het gelukt is aub?

Mvg

JonasTheGamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het intussen gevonden. Bij het energiebeheer van de pc, kan je blijkbaar bij het actieve energieschema de instellingen voor de wifi wijzigen. Dit stond voor 'op batterij' op maximale energiebesparing. Na dit te wijzigen naar maximale prestaties, blijkt het probleem opgelost te zijn!

 

Bedankt voor alle input!

aangepast door jerhay
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.