Ga naar inhoud

Vastlopen 2


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Dat gaat 'm niet worden. Er zijn zoveel programma's die ik dan opnieuw moet installeren. Sommige heb ik niet meer, of kan ik niet meer terugkrijgen. We moeten dus iets anders bedenken.

Als je systeem niet goed werkt (Windows 10) kan je doen wat je wil maar is er waarschijnlijk geen andere oplossing. (ik kan het niet mooier maken als het is)

Maar misschien heeft een andere helper nog wel een oplossing voor je dus wacht dat een af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad. Dat wist ik ook niet. Nu ik gekeken heb zie ik 2 schijven!

Hoewel Speccy spreekt van een RAID o opstelling zie ik toch slechts één schijf. Waar ziet u die tweede?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad twee schijven die in RAID 0 staan zodat ze als één grote schijf worden gezien. Ik had het moeten weten. :blush:

Goed opgemerkt door Dasle. Niet voor niets een hardware kenner. :top:

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het topic zo overloop is het probleem ontstaan toen er al een tijdje geüpgrade was naar Windows 10, of had je het probleem ook al ten tijde van WIndows 7?

Als je in HDTUne naar het tabblad Health gaat staat hier waarschijnlijk geen verdere info daar HDTune geen SMART data van RAID volumes kan uitlezen.

Kijk eens of dit wel mogelijk is met CrystalDiskInfo.

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.