Ga naar inhoud

Vastlopen 2


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Op 28-6-2016 om 18:31, henkbruijn zei:

De ellende is begonnen. Nu komt ie niet verder dan het opstartscherm. Geen muis of toetsenbord reageert.

Dan wordt het lastig. Anders zou ik zeggen, probeer het eens vanuit het aanmeldingsscherm.

  1. Start uw pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houdt u de Shift-toets ingedrukt en selecteert u tegelijk Voeding  > Opnieuw opstarten.

  2. Nadat uw pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, selecteert u Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen

Een lijst met beschikbare opstartinstellingen wordt nu weergegeven. Je kunt nu nog niets selecteren, klik daarom eerst op  “Opnieuw opstarten”.

  1. Nadat uw pc opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met genummerde opstartinstellingen(opties). Druk op 4 of F4 om uw pc in de veilige modus op te starten. Of druk 5 of F5 voor Veilige modus met netwerk als u toegang tot internet wilt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb........ let op, de pc opgestart en afwisselend gedrukt op ctrl/shift/F5 en F8. Welke combinatie nou goed was weet ik niet, maar ik kreeg het scherm met opties als; oudere versie terug zetten enz. Ik heb de oudere versie terug laten zetten en alles laten bijwerken. Nu werkt ie weer. Ik heb geen idee wat er zo direct weer gebeurd als ik hem afsluit en vanavond opnieuw opstart. Het blijft een onzekere PC.

Misschien willen jullie nog wel iets checken?

Gr.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou daar ook geen geld voor uitgeven. Maar goed, ik wacht even een paar dagen af hoe de pc zich houd. Ik ben wel veel kwijt, zoals outlook en mijn contacten, sommige bestanden enz. Daar baal ik wel enorm van. Maar ja, elke week een backup maken lost veel op.
Als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.

Gr. Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het op mijn manier maar dat is puur persoonlijk.

Als er iets verandert is dan maak ik met winrar een backup van mijn data.

Zo worden de data een pak kleiner en je kan ook herstelbestand toevoegen.

Windows zelf maak ik nooit een backup want met de herstel mogelijk zie ik het nu niet van in.

Data zet ik altijd om mijn data harddisk (tegenwoordig is dat SSD) en maak daar mappen in functie van belangrijk.

Maar alle data zoals documenten enz. worden nooit opgeslagen in mijn documenten maar in de juiste map van dat Data harddisk.

Maar ieder jaar zet ik de vorig jaar data in een andere map als old map zodat die map niet telkens moete backuppen.

Dus heb ik 1 SSD voor Windows en programma en 1 SSD voor Data en binnenkort 1 SSD voor download.

Backup wordt altijd externe harddisk gezet.

Wekelijks wordt dan nog een backup gemaakt naar de NAS

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stegisoft zei:

Ik doe het op mijn manier maar dat is puur persoonlijk.

Data backuppen kan op heel veel verschillende manieren uitgevoerd worden. Het is dan ook een kwestie van uitzoeken waar je u het best bij voelt. Het is dus inderdaad puur persoonlijk.

 

Sinds vorig jaar heb ik een Synology NAS server staan met 2 schijven van elk 3 TB die in RAID 1 staan.

Mijn data staan op de NAS en niet meer op de computers zelf . Vanaf al mijn computers beheer ik mijn data op de NAS .

De RAID 1 instelling zorgt automatisch voor een permanente spiegeling.

Op de NAS heb ik ook systeem- en schijf-backups staan die gemaakt zijn met EaseUS Todo Backup en(of) Reflect Free. Spijtig genoeg heb ik vastgesteld dat die bij gebrukmaking van een Emergency disk van voornoemde programma's niet gezien worden omdat er in die fase geen netwerkverbinding is. Ik moet nog op zek naar een oplossing hiervoor maar het komt er maar niet van.

 

Toen ik nog niet over een NAS beschikte gebruikte ik een externe harde schijf voor mijn data-backups.

Na slechts 1 x een kopie van mijn data op de externe schijf opgeslagen te hebben synchroniseerde ik die nadien met het gratis (Open Source) programma FreeFileSync . Het grote voordeel is dat je slechts één kopie van je data hebt opgeslagen die dan toch altijd recent is. Ik bespaar dus niet alleen opslagruimte maar hoef ook niet tussen meerdere backups te gaan zoeken moest ik op mijn pc's iets kwijtgespeeld hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.