Ga naar inhoud

Foutcode upgrade naar Windows 10


chrisv

Aanbevolen berichten

Ben al enige tijd bezig met het upgrade van windows 7 naar windows 10. Wil maar niet lukken. Telkens melding Upraden mislukt foutcode 0xc1420127.  Internet afgezocht naar mogelijke oplossingen, maar geen enkele werkt. Telkens het bestand $WINDOWS.~BT gerenamed (weggooien kon niet wegens bevoegdheden, een andere frustratie).

Wie kan mij helpen?

Alvast dan, chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

$WINDOWS.~BT kan je niet weggooien maar open de map en dan zoveel mogelijk laten verwijderen zodat Windows opnieuw moet downloaden.

Daarna ook C:\Windows\SoftwareDistribution de mappen datastore en download leeg maken.

maar ik ben geen voorstaander van zoiets.

Beter meteen ISO bestand downloaden en je kan dat op dvd of usb-stick branden.

Usb-stick branden doe je met rufus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Klopt: bij schijfopruiming kan je aangeven dat hij ook de oudere versies moet verwijderen

Oude Windows map weet ik wel maar de map $WINDOWS.~BT weet ik niet.

Kan het ook niet controleren want ik heb dat bestand niet omdat ik Windows 10 met iso bestand is geInstalleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die manier zou het moeten gaan:

Quote:  Oude mappen verwijderen:
    Zijn er meer mensen die het niet voor elkaar krijgen om de windows.old en de $windows map te verwijderen? Geprobeerd met schijfopruiming, maar dat werkt niet

    windows cleanup en dan windows bestanden opruimen alles aanvinken en dan zou het weg moeten zijn.

(Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/44669900#44669900

(en die mannen zouden het toch moeten weten :) )

grtn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PC blijft hardnekkig weigeren om Windows 10 te installeren. Mogelijk vanwege 'oude' fouten in het systeem.

Nu heb ik op advies Windows Cleanup geïnstalleerd en laten draaien. Ik krijg dan een lange lijst van programma's en bestanden te zien. Kan ik die zomaar allemaal selecteren en weggooien?  Ik ben er wat huiverig voor!

Alvast dank,  chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je systeempartitie?  (rechtsklikken op startknop > schijfbeheer  : kijk daar eens bij de schijf waar je windows op staat hoe groot het gedeelte "door systeem gereserveerd" is : dit zou minstens 400/500 mb moeten zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.