Ga naar inhoud

Exell gaat niet open


Jean Paul

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Jean Paul zei:

Als ik op het icoon van excell klik krijg ik inderdaad een venster van Open Office 4  te zien  wat onmiddellijk overslaat naar een werkblad van Excell.

Kijk, dat kan dus niet, volgens mij. Dan is het geen Excel document, maar een Open Office document. U kunt volgens mij 2 dingen doen: 1. Het document uploaden naar deze webstek ("kies bestanden" staat er onder dit reageerveld) zodat anderen kunnen zien of het document in orde/normaal is, of niet, of 2. Open Office opnieuw installeren.

Als u het laatste wil doen kan ik u wel adviseren. Het is niet moeilijk.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aan de extensie .ods kunt u zien dat uw documenten inderdaad Open Office documenten zijn, maar wat ik bedoelde is: u heeft een document waarin de voortgang van de werken aan de A11 te zien zijn (dat zou overigens wèl een Excel document kunnen zijn). De A11 lijkt mij niet erg privé. Kunt u dat dan niet eens uploaden?

Als dit document door anderen normaal te openen is, wordt uw probleem veroorzaakt door het programma Open Office. Anders ligt het aan het document zelf. Dat kan toch ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

I kan het document openen met Google Chrome     bijlagen  006 en 003

 

 

Als ik ditzelfde document, dat reeds is opgeslagen was zoals in bijlage 003 dan krijg ik volgende verschillende beelden te zien :   bijlagen 001/002/004/005

Zit ik dan fout in het openen van bestanden ?  Hoe moet het ingesteld zijn om te openen volgens bijlage 003.

 

 

Als alles in orde is hoe kan ik dan een herstelpunt maken . Kan dit ergens worden ingesteld om regelmatig automatisch te doen ?

 

printscreen files003.bmp

printscreen files006.bmp

printscreen files001.bmp

printscreen files002.bmp

printscreen files004.bmp

printscreen files005.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u in 003 ziet: 'Openen met...,' dan moet u kiezen voor OpenOffice Calc, en niet voor Google Chrome. OpenOffice Calc is "hetzelfde" als Microsoft Excel. Dit zou eigenlijk standaard moeten gebeuren als u op het document klikt. 'Openen met...' kan dan worden overgeslagen.

Maar, als u het toch op deze manier doet, klik dan op: "Standaardprogramma selecteren" en vink vervolgens het hokje aan waar staat "Dit type bestand altijd openen met dit programma". Dan hoeft u de volgende keer alleen maar het bestand aan te klikken.

Herstelpunt maken: komt nog.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk te begrijpen wat er gebeurd is. Jean Paul heeft de inhoud van een website proberen op te slaan als een OpenOffice bestand. Maar waarom? Wat heeft dat voor zin? Ik zie er de zin totaal niet van in.

Ga naar de map Documenten en gooi de bestanden weg die betrekking hebben op de A11. Ja, gewoon weggooien.

Ga dan naar deze website: http://www.a11verbindt.be

Dan kun je alles weer rustig lezen.
Wanneer je die website vaker wilt bekijken, dan kun je hem opslaan als favoriet/bladwijzer in je browser.
Als je niet weet hoe dat moet, zul je moeten vermelden wat jouw standaard browser is: Internet Explorer, Firefox, Chrome of een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, porrelaar: in een van de schermafbeeldingen zag ik toch wel een Excel-achtig document (misschien meegezonden met een nieuwsbrief).

Ik had zelf ook gezien dat je de voortgang van de A11 perfect kunt volgen via de betreffende website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, het is dus wat ik al dacht: Jean Paul heeft een website opgeslagen. Dat doe je alleen wanneer je een website later nog eens wilt bekijken, terwijl je geen internetverbinding hebt. In andere gevallen is het beter om gewoon een bladwijzer aan te maken in de browser.
Maar ik ga er nu vanuit dat Jean Paul het prettig vindt om webpagina's op te slaan op de harde schijf van zijn computer.

Dankzij de uitvergrote afbeelding van iEscape zien we nu dat het om een .html bestand gaat. Html bestanden zijn door Jean Paul gekoppeld aan OpenOffice Calc. Daar heeft Jean Paul een vergissing gemaakt. Een .html bestand hoort niet geopend te worden door Excel of door Calc (dat is het gratis alternatief voor Microsoft Excel), maar door een browser.

(Bestanden converteren naar Excel lijkt me niet nodig. Jean Paul heeft Microsoft Office namelijk niet op zijn pc staan.)

Wat Jean Paul eerst moet doen, is de Verkenner openen.
Wanneer de verkenner geopend is, moet hij links bovenaan klikken op de knop Organiseren, en dan op Map- en zoekopties.
In het venster Mapopties moet je dan klikken op het tabblad Weergave.
Haal dan het vinkje weg voor 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen (aanbevolen)'.
Klik daarna onderaan in dat venster eerst op de knop Toepassen en dan op OK.

Wanneer je voortaan in je map Documenten kijkt, kun je direct zien wat voor soort bestanden je daar hebt opgeslagen: html, jpg enzovoort. Dan wordt het ook direct duidelijk met wat voor programma je zo'n soort bestand zou kunnen openen.

En nu gaan we er voor gaan zorgen dat html bestanden voortaan door je browser geopend worden.

Klik op Start en dan op Standaardprogramma's (dat staat in de rechter kolom van het startmenu).
Klik op uw standaardprogramma's instellen
De lijst met programma's wordt geladen. Wacht even tot dat klaar is.
Klik dan op de browser die jij het vaakst gebruikt. Als dat Google Chrome is, dan klik je daar op.
Klik dan rechts onderaan op 'Dit programma als standaard instellen'.
Voortaan worden html bestanden automatisch geopend door Chrome wanneer je er op dubbelklikt.

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk voor je is, Jean Paul. Laat het weten als je iets niet begrijpt.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar

Printscreen files003 heb ik de overbodige verwijderd zodat wat rest nog dudielijk is om te bewonderen.

Zo te zien wilt Jean Paul openen met, wel vreemd natuurlijk gewoon met Google chrome is toch prima ?

Aanwijzing naar Standaardprogramma is top !.

 

printscreen files003_1.png

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.