Ga naar inhoud

(hoe) Krijg ik deze mails open?


Passer

Aanbevolen berichten

Ik zou zelf zeker geen app binnenhalen. Ik zou die mails gewoon weggooien. En misschien zou ik die afzender vragen om mij geen mp4 bestanden meer toe te sturen.

Maar ik ben een hork wat zulke dingen betreft en jij wilt misschien een goede verstandhouding bewaren met die afzender (als dat een bekende of familielid van je is).

Vraag hem dan eens wat voor e-mailprogramma hij gebruikt en op welke manier hij dat mp4 bestand naar jou toestuurt. Stel dat die afzender Windows Live Mail gebruikt, dan heeft hij misschien ergens een vinkje gezet dat daar niet hoort.

Als die afzender bijvoorbeeld Windows Live Mail zou gebruiken, dan zou hij in de menubalk van Windows Live Mail moeten klikken op Accounts > Eigenschappen > tabblad Geavanceerd. Er mag geen vinkje staan voor 'Berichten opsplitsen indien groter dan xx KB':

 

57b04db2b258c-Eigenschappen_van_Gmail.pn

 

Het is trouwens ook een rare naam voor een mp4 bestand: IMG_10371.mp4. Is het nu een afbeelding of een mp4 bestand?

Kortom: neem contact op met de afzender.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een neef van me die me af en toe van die 'leuke' filmpjes doorstuurt, soms in deze vorm.

Meestal wis ik die dus idd gewoon, maar nu dacht ik: 'k ga 't even op het forum vragen.

 

'k heb hem een jaar geleden al eens een screenshot gestuurd met die inhoud, maar daar antwoordde hij toch niet op. En al die instellingen,ik vrees dat het hem ofwel boven zijn petje gaat en/ofwel dat het hem worst zal wezen... :)

 

Dus blijf ik ze maar wissen zoals ik tot hiertoe al deed...

 

dank voor je meedenken Porrelaar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

grijns ... - maar hoe hij er aan komt (en hoe hij het zelf opent) is me een raadsel want hij kent nog zelfs de basis van een computer niet. (wellicht hulp gehad van zoon of dochter zeker?)

 

Mmm.. bijlagen in mime-indeling... wie werkt daar nog mee ? mmm...  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

Mmm.. bijlagen in mime-indeling... wie werkt daar nog mee ? mmm...  :)

Iedereen die bijlagen verstuurt bij een e-mail...

 

MIME = Afkorting van 'multipurpose internet mail extensions'. Bestandsextensie voor bijlagen die met een e-mail worden verstuurd – Door de mime-indeling kunnen afbeeldingen en geluidsbestanden gemakkelijk aan een e-mail worden gehecht. De oorspronkelijke indeling van het bestand blijft daarbij gehandhaafd. Daardoor weet de computer van de ontvanger ook met welk programma het bestand geopend moet worden.

Bron: https://www.seniorweb.nl/computerwoordenboek/m/mime

 

Als voorbeeld heb ik even jouw avatar gekopieerd en opgeslagen als png bestand. Ik verstuur daarna die avatar als bijlage bij een e-mail naar mijn eigen e-mailadres.

Wanneer ik later in Postvak IN van Thunderbird kijk, ziet die mail er zo uit:

 

57b1a74b74df9-Bron_van_bericht_bekijken.

 

Prima dus. Maar klik dan eens op Meer > Bron bekijken, dan zie ik wanneer ik een stukje naar beneden scrol, dit:

 

57b1a7b43eb37-multi-part_message_in_MIME

 

En zulk abracadabra aan letters en cijfers liet jij zien in je startpost. Je krijgt daar dus de bron van het bericht te zien.

Dat er iets fout is gegaan is duidelijk, maar je moet de fout echt zoeken bij neef Hube***.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wordt het dus systematisch gebruikt? Ik kende het niet en dacht dus dat het een speciaal soort indeling was.

 

En er gaat dus blijkbaar iets fout bij mijn neef... Nu, 'k vrees dat ik het hem toch niet moet proberen te gaan uitleggen want het zal a. hem wellicht boven zijn petje gaan en b. wellicht ook niet echt interesseren...

 

Dank je Porrelaar - maar nu weet ik dus waar het hem ongeveer ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.