Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Hallo Passer, hier ben ik terug.

Eerst antwoord op de eerste paragraaf:  de batterij blijft altijd in de laptop en is altijd 100% geladen en de andere dingen "opstart schijf DVD" is in orde en ook de eerste restauratie die opgeslagen is op mijn oude externe kleine disk (maar toen ik die restauratie maakte ontbrak 1 item dat niet opgeslagen is op die oude externe schijf E.  Ik weet niet welk item en waar ik dit kan zien.  Maar dit is nu niet belangrijk denk ik?????.

 

Het verkleinen naar 150-200 Go is dit op de C schijf of de externe schijf E of de vaste schijf C?

 

Ik stuur Je hierbij een shot van de actuele toestand van mijn schijven.

Kunt u mij nu nog eens zeggen wat ik moet doen. Ik moet een partite verkleinen naar 150-200 Mo,  Is dit op schijf C en zoja welk gedeelte moet ik, bv op 200GO zetten, het linkse of het rechtse deel?  De grootte partitie van C is 500  Mo.  Dus geen enkele partitie  is in GO op dit moment op schijf C.

Hoe moet ik de recchterbalk slepen naar links dans.  De linker muisknop ingedrukt houden enop de rechter balk zetten en dan nog steeds met ingeddrukte linker muisknop naar links slepen.  Moet ik dit op de linker partitie loslaten of ervoor of erachter?

 

Andere vragen komen zoals gevraagd op een volgende reactie om geen 2 dingen ineens te vragen.

mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord van Nokiaprox is duidelijk maar voorlopig laat ik die nog op het bureaublad staan want ik heb nog een probleem.

 

als ik op PC klik zie ik mijn nieuwe SeagateDisc gepartitioneerd staan.

Als ik echter wil restaureren (hetgeen ik nog niet gedaan heb) krijg ik volgend beeld.

 

Hierop staat dat de niuwe schijf niet gevonden wordt.

Moet dit niet eerst opgelost worden want anders kan ik niet naar die nieuwe schijf mijn bestanden opslaan?

Hoe los ik dit op?  In de kleine bestanden van de nieuwe schijf staat namelijk een "set up.exe" en u hebt mij tot nu toe geen instructies gegeven.

Moet dit of niet?

mvg

 

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jean, je bent blijkbaar weer fit! Mooi zo.

 

Je hebt dus die 4 bestanden teruggevonden. Bewaar ze, maar die Setup moet je NIET uitvoeren.

Dat bij 'Sauvegarder' die nieuwe schijf niet gezien wordt, komt doordat Windows nog altijd naar die oude schijf E: gaat zoeken. Daar gaan we nu niets aan doen, want na het partitioneren van je interne schijf (en eventueel aanpassen van de partities op je nieuwe schijf), zullen die partities toch een andere letter krijgen i.p.v. die E:

En verdere instructies over partitioneren zal je van Passer krijgen.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik stuur Je hierbij een shot van de actuele toestand van mijn schijven.

Kunt u mij nu nog eens zeggen wat ik moet doen. Ik moet een partite verkleinen naar 150-200 Mo,  Is dit op schijf C en zoja welk gedeelte moet ik, bv op 200GO zetten, het linkse of het rechtse deel?  De grootte partitie van C is 500  Mo.  Dus geen enkele partitie  is in GO op dit moment op schijf C.

Hoe moet ik de recchterbalk slepen naar links dans.  De linker muisknop ingedrukt houden enop de rechter balk zetten en dan nog steeds met ingeddrukte linker muisknop naar links slepen.  Moet ik dit op de linker partitie loslaten of ervoor of erachter?

 

Wacht nog even met dit te doen JeanSpanje - ik moet eerst nog op informatie gaan: zelf partitioneer ik altijd met een ander programma en 'k ging net even op mijn eigen C een simulatie uitvoeren - en inderdaad: mijn raad van 'verschuiven' en zo: dat kan blijkbaar met de partitioneermethode van Windows niet. Hoe het dan wel moet: dat moet ik nog even uitzoeken.

 

Wat je vraag betreft: je moet de "Acer C" - partitie (die van 930 Go verkleinen tot 150/200 Go  (en nièt Mo ! !) - er is op je Acer maar één partitie die daarvoor in aanmerking kan komen, en dat is dus die Acer-C - BELANGRIJK: aan die 'rechter'partitie (500Mo - Sain - Partition de ré...) NIET aankomen ! Ook niet aan de linkerpartitie van 100 Mo.

 

Maar voorlopig dus nog even wachten tot ik je betere dingen kan vertellen ...

 

(ps: en terug voldoende fit? mooi zo!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

'k ben volop bezig met je een handleiding op te stellen om het te gaan doen met een ànder programma dan Windows. Zelf werk ik er nooit mee (ik werk altijd met dat ànder programma) en dit heeft meer mogelijkheden dan Windows heb ik ondertussen opgemerkt (o.a. na wat overleg achter-de-schermen met Nokiaprox :) )

 

Je kan het al downloaden en installeren, het is freeware : https://www.partitionwizard.com/ (klik op die pagina op Download now en kies dan voor de bovenste versie: Freeware

 

Moest je vragen hebben bij het installeren: stel ze dan maar even.

 

Is het programma geïnstalleerd, sluit het dan gewoon en wacht af tot ik je de 'handleiding' bezorg... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.