Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

iK heb nu "mijn documenten " op schijf E gezet zoals u voorstelde en dit is gelukt (contrôle gedaan)  Moet ik dit vaak doen om zeker te zijn dat mijn laatste versie van "mijn documenten"

er altijd komen op te staan?  Kan ik dit programmeren op een bepaalde dag en tijdstip?  Kan ik ,die later nog verplaatsen?

Die schijf E is die nu onderdeel van mijn vaste schijf of van mijn externe schijf?  Dit is een onderdeel van mijn vaste schijf denk ik.!!!!!!!!!!!!!!

 

U stelt dus voor om die E partitie te veranderen in D partitie 

De DVD speler die nu D is te veranderen in bv E. Hoe moet ik dit doen??

De letter F is mijn SEAGATE externe harde schijf (de nieuwe) maar en die wil ik zo houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

iK heb nu "mijn documenten " op schijf E gezet zoals u voorstelde en dit is gelukt (contrôle gedaan)  Moet ik dit vaak doen om zeker te zijn dat mijn laatste versie van "mijn documenten"

Nee, dit hoef je niet mee te doen - alles wat je vanaf nu in je Mijn Documenten opslaat, komt op je E te staan.

 

14 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Die schijf E is die nu onderdeel van mijn vaste schijf of van mijn externe schijf

Inderdaad: de E is nu het tweede deel van je vaste schijf. Ik liet je partitoneren zodat je niet veel meer met/tussen je systeembestanden moet gaan werken en dat je dààr dus niet teveel meer kan fout doen.

Als je nu nog iets downloadt (vb foto's op je computer zet of zo) dan ga je ze steeds op je E plaatsen.

16 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

U stelt dus voor om die E partitie te veranderen in D partitie

Ja, dat klopt, maar ervoor had ik duidelijk geschreven:  " (maar lees éérst mijn opmerking achteraan over de schijfletters: als je ook dàt wil doen, wacht je beter met je Documents te verplaatsen!) "  - maar gezien je nu die Mijn documenten toch al verplaatste, zal je beter alles zó laten denk ik. (zo erg is het ook allemaal niet)

 

Goed: je hebt nu een afzonderlijke partitie voor je eigen bestanden (je E dus) je Mijn documenten staat er al op

Nu kan je al je bestanden in die Mijn Documenten gaan opslaan, maar je kan ook nààst die Mijn documenten nóg mappen gaan aanmaken als je van bepaalde zaken véél bestanden gaat hebben.

Voorbeeld: je kan al je foto's in Mijn Documenten  - onder Afbeeldingen zetten,

maar je kan ook een map Foto's aanmaken nààst die Mijn documenten en dan al je foto's voortaan in diè map plaatsen.

(dit is dus maar een voorbeeld)

Zelf heb ik naast mijn documenten mappen als Tuin, Games, Fietsen, ...   maar dit zal je allemaal zelf moeten gaan bepalen.

 

Als je geen vragen meer hebt, is de volgende stap: je foto's die je nu toch al op je laptop staan hebt, over te brengen naar je E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb nu een partitie van "mijn documenten" maar moet ik er mijn foto's en video's, bueau, muziek en downloads ook jiet opzetten?

Dat was inderdaad de bedoeling Jean en dat moet je dus zelf gaan doen.

(daarom vroeg ik je gisteren ook of je eigen bestanden had, maar je antwoordde er ontkennend op. Eigen 'bestanden' is hier ruim te verstaan: foto's, teksten, .... die jij op je Acer plaatst(e) dus)

 

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik wil in E alles onder de titel "mijn dokumenten" opslaan.  Hoe?

Gewoon die dingen selecteren en dan Verplaatsen naar je Documenten.

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik moet nog de schijf D veranderen naar een andere letter.

Daar zou ik nu niet meer aan beginnen - wellicht gaat het wel, maar omdat nu Mijn Documenten er al op staat, weet ik niet precies wàt er gebeurt als je die driveletter gaat veranderen. (en om dàt probleem niet te hebben, had je beter eerst de letter gewijzigd en dan pas Mijn Doocumenten verplaatst...

(moest iemand anders weten of hij dit nu nog rustig kan doen of niet: vertel het ons even?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

a. plaats je ook eens een screenshotje van die E (met de mappen of bestanden die jij er nu opzette?)

 

b. in overleg met Nokiaprox leek het ons beter dat je afstapte van de windowsbackup-methode. Die methode is wel goed en degelijk, maar er bestaan freewareprogrammatjes die zeker zo gebruiksvriendelijk (handig) zijn en tegelijk méér mogelijkheden hebben dan de Windowsmethode.

Aan jou natuurlijk om te beslissen of je in die richting verder wil. Zelf heb ik nooit Windows ervoor gebruikt, maar gebruik ik er EaseUs voor

 

Wil je in die richting meegaan, dan vertel je het ons maar.

(en dan zullen we je ook afhelpen van die melding dat de backup je externe niet vindt.)

 

ps: naast die EaseUS zijn er nog andere freewareprogrammatjes om te backuppen en te restoren - alleen: bij die andere moet jij dan zelf je weg zoeken want  die ken ik dus niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.