Ga naar inhoud

MSI GP60 --> desktop


yonikee

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik beschik momenteel over een MSI GP60 laptop met volgende specs:

- Intel i7-4700MQ 2.4GHz

- 8GB RAM

- NVIDIA GeForce GT 740M

- 250GB SSD

 

--> 2 jaar oud (nieuwprijs €1000)

 

Bij het gamen wordt hij redelijk warm en kan vele games niet op hoge graphics zetten (World of Warcraft bv.).

 

Ik zou graag deze laptop verkopen om vervolgens een desktop te komen (met een beetje opleg uiteraard).

 

1. Kan iemand mij een waarde geven waarvoor ik deze laptop nog zou kunnen verkopen (is in perfecte staat en werkt zoals het hoort)?

 

2. Hoeveel zou ik ongeveer na verkoop hiervan moeten opleggen om een desktop te kopen die toch een stukje sneller loopt voor het gamen dan mijn huidige laptop?

 

3. Kan iemand mij een mooie samenstelling van een pc geven (max 800, indien dit genoeg is ofc)

- Geen rekening houdend met assemblage (doe ik zelf)

- Geen rekening houdend met OS (heb ik al)

--> Dus enkel puur hardware waar ik deftig mee kan gamen.

 

Alvast bedankt!

 

 

aangepast door yonikee
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gaming (world of warcraft) en wat multitasking 
  • Wat is mijn budget? - 800
  • Een merkcomputer of een samenstelling?- samenstelling van Moederbord,  CPU,  Grafische kaart, SSD HD, Voeding
  • Ga ik overklokken? - Neen.
  • Ga ik later upgraden? - mss later,  voorlopig niet 
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - USB maakt niet uit,  geen dvd-reader nodig - >heb ik nog
  • Ga ik zelf assembleren? - Ja ik ga zelf assembleren.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Neen
  • Ga ik zelf installeren? - Ja
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je enkel producten van een bepaald merk gebruiken?
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee heb alles nog
  • Heb ik specifieke wensen? - Eerder krachtig en stil
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?- Belgie - > Alternate webshop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Yonikee, 

 

Om eerst even op je vragen te antwoorden:

 

Een goede vuistregel voor tweedehandstoestellen is dat je de waarde berekent aan de hand van de nieuwprijs, vermenigvuldigt met 0,7 per jaar. Concreet denk ik dat je met een bedrag van €500 zeker tevreden mag zijn.

 

Je samenstelling van Alternate ziet er goed uit, maar is al serieus 'outdated'. De processor is al wat ouder, de SSD ook en de videokaart is ook al eentje van de vorige generatie. Ik heb dan ook een nieuwe samenstelling bij Alternate gemaakt die helemaal up to date is. Ik deel even een screenshot van het winkelwagentje hier, maar zal ook nog even de aparte links meegeven: Behuizing, processor, videokaart, moederbord, SSD, voeding, geheugen. Heb je trouwens geen harde schijf nodig?

 

Je merkt ook dat ik wat boven je budget zit, maar het prestatieverschil is wel ontzettend groot. De stap van een GTX 960 naar GTX 1060 is opmerkelijk en brengt ongeveer een prestatiewinst van 70% mee. Eventueel kan je ook kiezen voor de goedkopere RX 470 grafische kaart, die deftige prestaties levert in 1080p (maar wel de helft trager dan een GTX 1060). Een oudere videokaart zou ik niet meer aanraden, ondanks het goedkoper prijskaartje.

 

 

 

 

aangepast door superjona
Correcte links
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, superjona zei:

Dag Yonikee, 

 

Om eerst even op je vragen te antwoorden:

 

Een goede vuistregel voor tweedehandstoestellen is dat je de waarde berekent aan de hand van de nieuwprijs, vermenigvuldigt met 0,7 per jaar. Concreet denk ik dat je met een bedrag van €500 zeker tevreden mag zijn.

 

Je samenstelling van Alternate ziet er goed uit, maar is al serieus 'outdated'. De processor is al wat ouder, de SSD ook en de videokaart is ook al eentje van de vorige generatie. Ik heb dan ook een nieuwe samenstelling bij Alternate gemaakt die helemaal up to date is. Ik deel even een screenshot van het winkelwagentje hier, maar zal ook nog even de aparte links meegeven: Behuizing, processor, videokaart, moederbord, SSD, voeding, geheugen. Heb je trouwens geen harde schijf nodig?

 

Je merkt ook dat ik wat boven je budget zit, maar het prestatieverschil is wel ontzettend groot. De stap van een GTX 960 naar GTX 1060 is opmerkelijk en brengt ongeveer een prestatiewinst van 70% mee. Eventueel kan je ook kiezen voor de goedkopere RX 470 grafische kaart, die deftige prestaties levert in 1080p (maar wel de helft trager dan een GTX 1060). Een oudere videokaart zou ik niet meer aanraden, ondanks het goedkoper prijskaartje.

 

 

 

 

Dag Superjona,

 

Met een 500 euro zou ik inderdaad nog tevreden zijn.

 

Zou je de links van de onderdelen even kunnen nakijken? Ze landen allemaal op de pagina van de behuizing...

En de SSD in mijn combinatie van Alternate geldt toch als harde schijf of heb ik het mis? :)

 

Ik zal ook de RX470 eens bekijken.

 

Heel erg bedankt voor je reactie!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's heel graag gedaan. ;)

 

Oei, met de links is er inderdaad iets misgelopen - ik heb mijn bericht aangepast met werkende links. :)

 

De SSD geldt inderdaad ook als opslag, maar 250GB kan wel vrij krap worden, zeker als je een aantal games wilt installeren. Het prestatieverschil tussen een RX470 en een 1060 is wel aanzienlijk, toch iets om rekening mee te houden.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, superjona zei:

Da's heel graag gedaan. ;)

 

Oei, met de links is er inderdaad iets misgelopen - ik heb mijn bericht aangepast met werkende links. :)

 

De SSD geldt inderdaad ook als opslag, maar 250GB kan wel vrij krap worden, zeker als je een aantal games wilt installeren. Het prestatieverschil tussen een RX470 en een 1060 is wel aanzienlijk, toch iets om rekening mee te houden.

 

Dag Superjona,

 

Die 250GB is ruim voldoende voor mij, en heb hier nog een externe HD liggen voor alle rommel op te zetten dat ik niet gebruik :)

 

Dus die setup dat jij linkte is redelijk up to date en kan al redelijk deftig op gegamed worden?

Kun je ook even bevestigen dat al deze onderdelen op elkaar passen en goed samenwerken? 

Het bedrag is inderdaad iets hoger maar is nog wel oké :)

 

Bedankt voor je info!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe HDD zal inderdaad wel helpen. :)

 

De setup in mijn bericht is inderdaad helemaal up to date en absoluut futureproof. Met de GTX 1060 zal je de komende jaren alles met de hoogste settings op 1080p kunnen spelen, met een erg degelijke (en stabiele) framerate van boven 60 fps. Ook gamen in 1440p moet geen enkel probleem vormen. De onderdelen passen allemaal samen en zullen prima met elkaar kunnen samenwerken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Op 30-8-2016 om 14:43, superjona zei:

    Dag Yonikee, 

     

    Om eerst even op je vragen te antwoorden:

     

    Een goede vuistregel voor tweedehandstoestellen is dat je de waarde berekent aan de hand van de nieuwprijs, vermenigvuldigt met 0,7 per jaar. Concreet denk ik dat je met een bedrag van €500 zeker tevreden mag zijn.

     

    Je samenstelling van Alternate ziet er goed uit, maar is al serieus 'outdated'. De processor is al wat ouder, de SSD ook en de videokaart is ook al eentje van de vorige generatie. Ik heb dan ook een nieuwe samenstelling bij Alternate gemaakt die helemaal up to date is. Ik deel even een screenshot van het winkelwagentje hier, maar zal ook nog even de aparte links meegeven: Behuizing, processor, videokaart, moederbord, SSD, voeding, geheugen. Heb je trouwens geen harde schijf nodig?

     

    Je merkt ook dat ik wat boven je budget zit, maar het prestatieverschil is wel ontzettend groot. De stap van een GTX 960 naar GTX 1060 is opmerkelijk en brengt ongeveer een prestatiewinst van 70% mee. Eventueel kan je ook kiezen voor de goedkopere RX 470 grafische kaart, die deftige prestaties levert in 1080p (maar wel de helft trager dan een GTX 1060). Een oudere videokaart zou ik niet meer aanraden, ondanks het goedkoper prijskaartje.

     

     

     

     

    Thanks! Heb je toevallig nog een alternatief voor een behuizing?  Zou graag iets wit/grijs hebben :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.