Ga naar inhoud

Gaming Laptop kopen?!?


Matthewke

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik ben 16 jaar, speel graag games en doe aan video-editing. Omdat ik ouder word heb ik natuurlijk een eigen laptop nodig maar weet niet goed wat ik moet kopen. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Ik moet hem wel zelf betalen dus overdreven duur hoeft ook niet.

 

Alvast bedankt

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Matthewke, 

 

Eerst en vooral welkom op PCH! Ik heb je topic verplaatst naar het Aan- en Verkoopadvies gedeelte. 

 

Zou je ook nog even dit lijstje kunnen invullen? 

 

  • Waarvoor heb je een laptop nodig? - Wat wil je gaan doen met de laptop? Wil je er dagdagelijkse taken op uitvoeren, gaming, fotobewerking of nog iets anders?
  • Wat is mijn budget? - Zeker geen onbelangrijke vraag, hoeveel wil je besteden aan je nieuwe notebook?
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Als je een voorkeur hebt voor een bepaald merk (of net niet), kan je dat best even vermelden, dan kunnen we er zoveel mogelijk rekening mee houden
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? - In tegenstelling tot gewone desktop computers zijn de nieuwere functies niet altijd aanwezig op een laptop. Wil je bijvoorbeeld zeker gebruik maken van USB 3.1 en/of Thunderbolt of Wi-Fi ac bijvoorbeeld?
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten? Wil je een groot 17 inch scherm, een iets compacter 15 inch model of nog kleiner?
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Heb je nog randapparatuur (monitor, muis, toetsenbord, externe harde schijf...) nodig om je laptop te vergezellen?
  • Heb ik nog overige specifieke wensen? - Wil je bijvoorbeeld een extreem dunne ultrabook of heb je liever een bepaalde kleur voor je laptop?
  • Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België en Nederland maken gebruik van verschillende toetsenbord-indelingen, dus is het zeker bij een laptop belangrijk te weten in welk land je woont. Als je een specifieke (web)winkel in gedachten hebt kunnen we daar ook rekening mee houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb je een laptop nodig?    Voor Gaming, huiswerk, video-bewerking en upload op YouTube.

Wat is mijn budget?    Ik moet er namelijk zelf voor sparen dus mijn budget is max. 800-900€.

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken?    Niet echt maar liefst een bekend merk.

Heb ik al die nieuwe functies nodig?   Nee niet speciaal. (Mag wel ;))

Welke schermgroottes heb ik in gedachten?   17 inch.

Heb ik nog randapparatuur nodig?   Nee

Heb ik nog overige specifieke wensen?   Beetje led-verlichting mag wel als dat gaat.

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke webshop in gedachten?   Ik woon in België, nee

 

Hier is al mijn informatie, nog is bedankt.

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de laptop die het best bij je voorwaarden en budget past. Geen extreem krachtig systeem, daarvoor is het budget niet iets te laag maar zeker een toestel waar je een aardig potje mee kan gamen. Degelijke Core i5 processor, snelle 128 GB SSD en 8 GB RAM-geheugen. Belangrijkste is de grafische chip - de GTX 950M - momenteel de beste grafische kaart in deze prijscategorie.

 

Wel is het jammer dat je 'maar' 500 GB harde schijf opslag hebt (samen met je 128 GB SSD), misschien is het gebruik van een externe harde schijf wel aangeraden (of eventueel gewoon de huidige interne schijf vervangen door een groter model).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.