Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Die opruiming is inderdaad gelukt. Nu alle rotzooi weg is, mag je de gebruikte tools nog verwijderen met Delfix.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

 

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean:  belangrijk:  als je het vorige gedaan hebt, maak je eerst een nieuwe Sauvegarde met EaseUS aan,

 

maar je gaat ook je oude sauvegardes - die je dus vóór de 'opruiming' maakte - VERWIJDEREN.  Reden: al je oude besmettingen zitten immers nog in die oude backups - en die wil je niet terug hé?

 

Dus een nieuwe aanmaken, de oude (zowel die van Windows als EaseUS) verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even het volgende.

Ik heb met REvo uninstaller eens alle programma's opgeruimd waar nog onderdelen op stonden van bv: Iobit programma's , driver booste, dashlane, dap, qualcomm, mini tool wizard partition, enz .

Alles is daarvan nu verwijderd.

Ik heb Macafee web adviser nog gelaten.  Mag ik die ook verwijderen of beter behouden?

Moet ik het programma Media Creation ook verwijderen?  Is nog niet gebeurd ook.

Na dit alles is mijn computer opnieuw opgestart maar ik heb ook moeten mozilla firefox opnieuw installeren want ik kwam steeds op een pagina dat de URL niet juist was.

Dit werkt nu weer correct.

Ik maak nu de nieuwe schijf van Easeus en ook van Windows 1 - 64 bits zoals u vraagt.

 

De laatste vraag is:  ik heb op mijn laptop heel wat dubbele bestanden staan, hoe kan ik die verwijderen en mag dit?  Veel ervan zijn op dezelfde datum en uur aangeduid maar niet allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb Macafee web adviser nog gelaten.  Mag ik die ook verwijderen of beter behouden?

Daar moet je eigenlijk zelf over oordelen, maar Malwarebites heeft ook al een webbescherming - 'k bedoel maar: hoever moet/wil je gaan met je te beveiligen.. ?  (zelf heb ik buiten Avast en Malwarebites geen verdere bescherming - enfin, qua apps toch niet)

 

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Moet ik het programma Media Creation ook verwijderen?  Is nog niet gebeurd ook.

Je kan het gerust verwijderen, het is - indien nodig - nog altijd makkelijk te downloaden

 

Wat easeUs betreft: je moet telkens geen nieuwe schijf branden hoor, als je er een hebt (mogelijk een reserver voor het geval die een brandfout zou hebben), ben je ermee klaar - je kan die altijd gaan gebruiken. Alleen de sauvegardes-zelf moet je natuurlijk wel blijven maken.

 

Dubbele bestanden: daarmee moet je opletten - als het je EIGEN bestanden betreft, kan je doen wat je wil, maar zijn het bestanden van je systeem dan moet je opletten ermee. Trouwens: die dingen nemen (met de huidige grootte van schijven) eigenlijk toch niet zó veel plaats in beslag - 'k zou zeggen: gewoon laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info maar ik heb een grote stommiteit begaan en ben alles kwijt nu.

Ik heb namelijk op mijn externe schijf de nieuwe toestand willen plaatsen en ik heb alles wat op mijn externe schijf E stond geformatteerd om plaats te maken voor de nieuwe toestand maar daarmee heb ik alles wat op E stond (een partitie van schijf E die we samen aangemaakt hadden) ook gewist en al mijn documenten, downloads, muziek enz.... zijn overal verdwenen.

Wat nu, kan ik dit nog recupereren? en Hoe?

Sorry voor die stommiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

 

Media Creation Tool mag je verwijderen. Mocht het nodig zijn, dan kan je het later opnieuw downloaden.

 

McAfee WebAdvisor kan je blijven gebruiken.

 

Van die dubbele bestanden zou ik afblijven, alles hangt evan af welke bestanden het zijn en waar ze staan (op mijn PC staan sommige bestanden op 7 plaatsen!).

 

Nadat je alle oude systeemkopieën (sauvegardes) verwijderd hebt en een nieuwe gemaakt hebt met EaseUS, gaan we nog één keer iets proberen met die mappen 'documents':

1 Kan je die ene map nu losmaken (désépingler) van accès rapide?

2 Kan je de namen van die vijf mappen 'documents' nu wijzigen?

Is dit niet het geval, dan zal daar niets aan te veranderen vallen, vrees ik, anders bekijken we het nog eens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.