Ga naar inhoud

Video oude camera naar pc converteren


melissa1994

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik ben een beetje ten einde raad dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Ik vond onlangs de oude videocamera van mijn overleden opa terug (zie figuur 3). Bij die camera zitten allemaal oude kleine cassetjes (zie figuur 1) met daarop opnames van reizen, familiefeestjes die wij nog nooit gezien hebben (van onschatbare waarde dus). Nu zou ik graag die opnames kunnen afspelen op mijn pc, of op usb of dvd zetten (zodat ik ze kan doorgeven aan de rest van de familie). Ik kan de opnames bekijken wanneer ik de camera aansluit op mijn tv met de kabel die te zien is in figuur 2 (de gele en de witte uiteinden steek ik in de camera, de scart kabel in mijn tv). Maar ik zoek een oplossing waarbij dit ook lukt zonder de camera. 

 

Alvast bedankt!

 

PS: Laten overzetten in een winkel is niet echt een optie aangezien we bij een vorige omzetting van video naar dvd 65 euro hebben moeten betalen en het nu om 20 cassettes gaat (die ook nog eens anders van model zijn dus ik weet niet of dat zelfs kan). Dus ik ben op zoek naar een iets goedkopere manier.

Figuur 1.jpg

Figuur 2.jpg

Figuur 3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.