Ga naar inhoud

Veel malware, trage computer (RSIT-log)


Aanbevolen berichten

De laatste tijd krijg ik bij het surfen zéér veel pop-ups en computer werkt bovendien ook zeer traag.

Daarenboven krijg ik telkens ook een extra zoekbalk in het scherm van mijn browser (Google Chrome). Deze moet ik telkens afsluiten maar komt steeds terug.

Virusscan wijst nochtans niet echt op problemen... Ik heb ook al "esetonlinescanner" geprobeerd maar deze heeft niks gevonden/opgekuist.

 

Zouden jullie het RSIT-logje in bijlage eens willen bekijken aub?

Hopelijk leidt dit tot de oplossing.. Of alleszins toch tot een verbetering. :-)

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {B86F4F97-3235-4070-A1E7-87FF59664659} - \LaunchPreSignup -> Geen bestand <==== AANDACHT
127.0.0.1       down.baidu2016.com
127.0.0.1       123.sogou.com
127.0.0.1       www.czzsyzgm.com
127.0.0.1       www.czzsyzxl.com
127.0.0.1       union.baidu2019.com
AutoConfigURL: [S-1-5-21-2949633537-1013791697-2583205244-1003] => hxxp://unstops.net/wpad.dat?a48aaa4121ad8cff87ddd85b280defa59535167
ManualProxies: 0hxxp://unstops.net/wpad.dat?a48aaa4121ad8cff87ddd85b280defa59535167
S2 HuaweiHiSuiteService64.exe; "C:\ProgramData\HandSetService\HuaweiHiSuiteService64.exe" -/service [X]
S2 WsAppService; C:\Program Files (x86)\Wondershare\WAF\2.1.7.1\WsAppService.exe [X]
S2 npf; \??\C:\windows\system32\drivers\npf.sys [X]
S1 {2918635d-38d1-46e9-bc6b-40eb3d4eb596}Gw64; system32\drivers\{2918635d-38d1-46e9-bc6b-40eb3d4eb596}Gw64.sys [X]
Hosts:
EmptyTemp:
RemoveProxy:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download  55e20d7d29661-adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK.


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, abbs zei:

In je logje zie ik niet dat je het heb laten verwijderen, dus scan nogmaals en klik op "Verwijderen" na het scannen, plaats dat logje als bijlage.

Vertel er ook bij hoe het hierna met je pc gaat?

Ik heb wel degelijk nadien nog eens "Verwijderen" gedaan.

Als ik nu een nieuwe scan doe, dan worden er ook geen bedreigingen meer gevonden.

Op 't eerste zicht verbetering maar moet nog meer met PC werken om te zien of het effectief is opgelost. In ieder geval heel erg bedankt!

aangepast door mani88
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.