Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd ondervind ik elke dag wel problemen met Outlook 2013 en eigenlijk elk Microsoft office product.

 

Aan het begin van elke werkdag bij het openen van Outlook gaat het op het eerste oog goed. Maar wanneer ik op agenda klik loopt mijn Outlook vast. Met een beetje geluk duurt het even 10-20 seconden en dan wordt de agenda laten zien. Vaak is het alleen over het woord agenda heen bewegen met mijn muis al genoeg om Outlook te laten vastlopen. De Pc word dan ontzettend traag.

Wanneer ik eenmaal een keer in agenda ben geweest gaat het switchen tussen E-mail en agenda verder die dag wel goed. Vaak aan het eind van de dag wil Outlook niet meer meewerken en loopt de boel weer vast. Ook het openen van alleen mails duurt dan al 10-tallen seconden en Outlook loopt vast bij het afsluiten. Kan alleen via ctrl-alt-delete en dan taak beindigen.

 

Ook mijn Excel werkt al lang niet fijn meer. Loopt vast na het invoeren van een enkel getal en duurt dan 5-10 seconden voor het ingevoerde zichtbaar word en ik weer verder kan. Ook Word wil weleens traag doen (in combinatie met excel) maar meestal hier geen problemen. Gaat vooral om mijn Outlook en Excel.

 

Hoe kan ik dit herstellen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, KlaasABC zei:

Sinds enige tijd ondervind ik elke dag wel problemen met Outlook 2013 en eigenlijk elk Microsoft office product.

 

Aan het begin van elke werkdag bij het openen van Outlook gaat het op het eerste oog goed. Maar wanneer ik op agenda klik loopt mijn Outlook vast. Met een beetje geluk duurt het even 10-20 seconden en dan wordt de agenda laten zien. Vaak is het alleen over het woord agenda heen bewegen met mijn muis al genoeg om Outlook te laten vastlopen. De Pc word dan ontzettend traag.

Wanneer ik eenmaal een keer in agenda ben geweest gaat het switchen tussen E-mail en agenda verder die dag wel goed. Vaak aan het eind van de dag wil Outlook niet meer meewerken en loopt de boel weer vast. Ook het openen van alleen mails duurt dan al 10-tallen seconden en Outlook loopt vast bij het afsluiten. Kan alleen via ctrl-alt-delete en dan taak beindigen.

 

Ook mijn Excel werkt al lang niet fijn meer. Loopt vast na het invoeren van een enkel getal en duurt dan 5-10 seconden voor het ingevoerde zichtbaar word en ik weer verder kan. Ook Word wil weleens traag doen (in combinatie met excel) maar meestal hier geen problemen. Gaat vooral om mijn Outlook en Excel.

 

Hoe kan ik dit herstellen? Alvast bedankt.

 

Oplossingen welke ik al geprobeerd heb:

  • Via Configuratiescherm Microsoft Office al in zijn geheel hersteld. Mocht niet baten
  • Via Configuratiescherm Microsoft Office (via online) in zijn geheel hersteld. Dit verwijderde mijn gehele Office zelfs... was niet de bedoeling. Stiekem blij mee omdat Microsoft Office dus opnieuw en schoon geïnstalleerd kon worden maar ik behield bovenstaande problemen
  • Via internet gelezen dat het aan mijn standaard keuze printer instelling lag. Toevallig hadden wij rond de tijd nieuwe printer gekregen. Heb toen Onenote2013 als standaard printer ingesteld. Leek even mijn problemen te hebben verholpen maar was van korte duur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

KLaasABC,

 

welkom op PCH !

omdat ik vermoed dat het wel eens met mal- en spyware te maken heeft, verplaatste ik je topic naar die sectie.

Zou je dan onderstaande tekst willen uitvoeren en een logje plaatsen?

Dan kan daarop gecontroleerd worden.

Passer

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
{6c97a91e-4524-4019-86af-2aa2d567bf5c};c
C:\Program Files (x86)\Lavasoft\AdAware SecureSearch Toolbar;fs
Search Protection;s
C:\ProgramData\Search Protection;fs
CHRdefaults;
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6c97a91e-4524-4019-86af-2aa2d567bf5c}]
C:\ProgramData\ManagedAntivirus;fs
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.