Ga naar inhoud

foutmelding ADA518B9-B7A3-4C36-B4ED-49EB3FA189FC


ellenbar

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Onlangs kocht ik een Toshiba SATELLITE Radius 11 CL10W

 

In de winkel wordt ik niet verdergeholpen omdat ik geen PLUSGARANTIE heb genomen... zeer frustrerend...

 

De PC doet zo goed als niets. Het maakt geen verbindingen met apps. Klik ik bijvoorbeeld op het icoontje "internet explorer" dan gebeurt er niets. Je ziet het venster openen, maar het sluit onmiddellijk. Via mijn andere computer heb ik al heel veel gezocht naar wat de oorzaak zou kunnen zijn.

 

Ik zit nu zover dat ik het volgende heb gevonden => via DCOM gebeurteniseigenschappen zie ik telkens ik een app probeerde te openen de volgende foutmelding

 

De server ADA518B9-B7A3-4C36-B4ED-49EB3FA189FC heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.

 

Echter weet ik niet hoe ik dit kan oplossen.

 

Kan iemand mij helpen?

 

Alvast bedankt!! 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ellenbar zei:

Onlangs kocht ik een Toshiba SATELLITE Radius 11 CL10W

 

In de winkel wordt ik niet verdergeholpen omdat ik geen PLUSGARANTIE heb genomen... zeer frustrerend...

Wat is "onlangs"?

Je hebt 2 jaar wettelijke garantie en daar heb je geen "plusgarantie" voor nodig.

 

Heb je die problemen al vanaf de aankoop of is het later begonnen?

Kan je de pc nog opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je probleem heeft met deze foutmelding niets te maken - het is een foutmelding die ik ook geregeld krijg maar negeer omdat ik er geen hinder van ondervindt.:

Plaatje.jpg

 

De oorzaak moet dus elders gezocht worden.

Antwoord even op de vragen van Kweezie (plus eentje van mij: zijn er geen andere geregeld terugkomende rode uitroeptekens?)

 

(o ja: welkom op PCH !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral! Dank je om te antwoorden! Dit vergt ook tijd van jullie dus ik waardeer enorm jullie reactie!

 

Onlangs = 4 weken geleden.

Op mijn werk moet ik zelf mijn laptop meebrengen ... Dit was zeer vervelend (en belastend + thuis wonen nog mensen) dus kocht ik een zo goedkoop mogelijk, bruikbaar toestelletje. TOSHIBA SATELLITE Radius 11 CL10W. 

Er staan geen programma's op. Het wordt enkel gebruikt om documenten via de beamer te presenteren. Die documenten plaats ik in Onedrive of ik werk via een stick.

 

Omdat het voor basic gebruik is en alles zeer snel moest gekozen worden heb ik dit gekocht in een keten.... ( en niet in een computerwinkel)

 

Ik moest reeds 25€ administratiekosten betalen nog voor ze er naar konden kijken en dit zou direct opgestuurd worden. Nu denk (hoop) ik dat dit toch makkelijker opgelost kan worden. 

 

 

Eerst kon ik wel op internet en programma's zoals de "rekenmachine" enzovoort aanklikken. Maar plots lukt dit niet meer. Ik was wat op internet aan het zoeken toen de applicatie stopte en sindsdien kan ik niets meer doen.

Het enige wat ik nog kan openen is de map "verkenner".

 

Afsluiten /opnieuw opstarten lukt ook niet omdat de knop linksonderaan niet opent. Ik sluit de PC af door te duwen op de "aan-uit-toets"... 

 

Op de knop linksonderaan kan ik nog klikken met de rechtermuisknop. Op die manier geraak ik nog bij "Logboeken, Energiebeheer, Schijfbeheer, Opdrachtprompt,...) meer kan ik niet doen.

 

Ik zie telkens dezelfde foutmelding. (zie printscreen) Het is tijdens het "internetten" van de ene op de andere seconde gebeurt. En nu, telkens ik een programma wil openen komt er een foutmelding bij. (Vandaar het grote aantallen foutmeldingen, wegens het gefrustreerd klikken op alle knopjes :-( )

 

Aangezien er geen waardevolle documenten opstaan vroeg ik me af of ik de fabrieksinstellingen / standaardinstellingen niet kan terugplaatsen via een opdrachtprompt? Maar ik weet niet wat ik moet intikken daarvoor.

 

Bedankt! 

 

 

 

 

Knipsel.JPG

Knipsel2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega passer heeft wat opzoekwerk gedaan en kwam met dit resultaat.

 

De foutmeldingen komen door de traagheid van het toestel.

Quote

Dit probleem kan zich voordoen als een programma trager opstart en daardoor de registratie in DCOM niet kan voltooien. De meeste programma's zijn zo gemaakt dat deze dan later alsnog proberen zichzelf te registreren.

Bron

 

Als dit het toestel is dat je gekocht hebt, heb je volgens mij een foute keuze gemaakt.

Dit is meer een tablet dan een laptop en eigenlijk niet geschikt voor wat jij er wil of moet mee doen.

Het toestel is wel geschikt voor het gebruik van apps maar minder voor volwaardige programma's.

 

22 uren geleden, ellenbar zei:

Aangezien er geen waardevolle documenten opstaan vroeg ik me af of ik de fabrieksinstellingen / standaardinstellingen niet kan terugplaatsen via een opdrachtprompt? Maar ik weet niet wat ik moet intikken daarvoor.

Dat kan je altijd proberen.

Hoe je daarvoor te werk gaat, kan je nalezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Bedankt! Ik begrijp alles wat je bedoelt en weet nu ook hoe ik de fabrieksinstellingen kan terugplaatsen.

 

Probleem is echter dat ik enkel kan "rechtsklikken" op de knop linksonderaan.  Dan opent dit scherm. (zie bijlage)

 

Daarin kan ik enkel Opdrachtprompt, en logboeken aanklikken.

Ik hoop dus dat er via deze weg een mogelijkheid is om naar het "herstelpunt" te gaan.

 

 Knipsel5.JPG

 

Weer een lesje geleerd dan. Ik vroeg uitleg en omschreef heel goed waarvoor het toestel diende. Er staan geen programma's, foto's,... op. Het dient enkel om te projecteren waarbij de projecties powerpoints zijn of worddocumenten die op stick staan.

 

Van de desbetreffende winkelketen kreeg ik nog steeds geen antwoord. Nogthans staat vermeld via de website dat er gereageerd wordt binnen 1 werkdag.

 

Ik hoop dus via deze weg toch nog tot een oplossing te komen.

 

Bedankt!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even toch een paar vraagjes/ bedenkingen:

 

3 uren geleden, ellenbar zei:

Er staan geen programma's, foto's,... op. Het dient enkel om te projecteren waarbij de projecties powerpoints zijn of worddocumenten die op stick staan.

als ik dit lees, wordt je systeem niet erg belast daardoor. Ik vrees gewoon dat het trager werken niet door die programma's komt, maar mee wordt veroorzaakt door wat windows 10 'in stilte) geregeld met een systeem doet - en dat dàn je systeem niet sterk genoeg is om dit allemaal te trekken. 2 Gig Ram is ook weinig voor windows 10.

 

3 uren geleden, ellenbar zei:

Probleem is echter dat ik enkel kan "rechtsklikken" op de knop linksonderaan

Wat wil je op dàt ogenblik gaan doen? ('k ben even in het topic dat Kweezie aanhaalde - dat van Clarkie dus - gaan kijken, maar 'k moet eerlijk zeggen dat ik het niet hélemaal terug doorlas.

Want je schrijft ook nog over een 'herstelpunt' : bedoel je een 'herstelpunt terugzetten' of bedoel je hier gewoon 'naar de fabrieksinstellingen teruggaan' (in dat laatste geval: geef me even een tip waar precies staat dat je moet gaan rechtsklikken op die windowsknop oonderaan. Ik bedoel maar: misschien is er nog wel een andere weg om er te komen dan via linksklikken op de windowsknop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.