Ga naar inhoud

Virus op mijn laptop


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn naam is Nick en ik ben nieuw op dit forum! Van het weekend haalde ik een bestand binnen op mijn laptop en niet wetende dat mijn vriendin mijn scanner had uitgezet (waarom? Geen idee!). Jullie raden het al... Ja er staat dus een virus op mijn pc, windows defender werkt niet meer en is ook niet meer op te starten!

Nu dacht ik slim te zijn om een virusscanner (ashampo) via de externe schijf te installeren en een scan uit te voeren! 31 VIRUSSEN! Heel deel via de scanner kunnen verwijderen maar lang niet alles! Sommige zijn alleen handmatig te verwijderen, maar zijn nergens te vinden! Ik ben wat dat betref een leek met computers en hoop dat jullie mij willen en kunnen kunnen helpen! 

 

Mvg,

Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan in elk geval ons best doen om je te helpen.

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie sporen van wel 4 virusscanners (Ashampoo, Avira, AVAST en McAfee) en dat is echt van het goede te veel.

Kies er 1 uit om te behouden en verwijder de andere 3 via het configuratiescherm - programma's.

Laat weten welke je wil behouden zodat we daar rekening kunnen mee houden bij de verdere behandeling.

 

Doe daarna een registeropruiming met CCleaner.

 

Download CCleaner (als je het nog niet hebt). Installeer het (vinki alle aangeboden extra's uit) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom bedankt voor de snelle reactie weer! De reden van de meerdere virusscanner's is omdat Windows defender door het virus niet meer werkte en foutmeldingen gaf! (Iets met deze applicatie is door groepsbeleid uitgezet ofiets in die richting) Ik heb daarna Shampoo en Avira eropgezet maar het helpt niet veel! het lijkt of m'n pc met de dag trager wordt, gisteren kwam ik nog bij internet, maar nu gaat dat moeilijk tot nu aan toe, maar ik blijf het proberen! Bij programma's verwijderen kom ik ook nog niet en loopt hij vast! Ik zal het blijven proberen en dan alleen Windows Defender erop laten staan?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, NRB30 zei:

Bij programma's verwijderen kom ik ook nog niet en loopt hij vast! Ik zal het blijven proberen en dan alleen Windows Defender erop laten staan?

Dat is goed ja.

 

Probeer ondertussen onderstaande ook uit te voeren.

Start de pc in veilige modus met netwerkmogelijkheden, dan zal het waarschijnlijk wel lukken.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Ashampoo Anti-Virus Guard"=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"msiql"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Avira SystrayStartTrigger"=-;r64
"avgnt"=-;r64
C:\Program Files (x86)\Temp;vs
C:\Program Files (x86)\GUM2FE.tmp;vs
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
emptytemp;
installedprogs;
standardsearch;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.