Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
 
Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



Kikix

Pc blokkeert

    Aanbevolen berichten

    Hallo,

     

    Het is al een paar jaar geleden dat ik een probleem had en ben toen zeer goed geholpen geweest. :-)

     

    Sinds weken blokkeert mijn laptop (merk: Acer). Ik heb Windows 10 maar heb de indruk dat het probleem na een update is begonnen.

     

    Ondertussen heb ik 2 herstelpunten geprobeerd en geannuleerd omdat het eerste herstelpunt mislukt was (ik kreeg een foutmelding) en bij het tweede herstelpunt Google Chrome niet meer opstartte en de laptop nog steeds blokkeerde. Bij elke blokkade schakelde ik mijn laptop uit en terug aan met de aan -en uit knop. Maar sinds een paar dagen blokkeert hij onmiddellijk bij opstart. Ik kan dus niets meer gebruiken op mijn laptop. 

     

    Is dit een algemeen probleem of een technisch probleem met mijn mousepad? 

     

    Graag jullie hulp of een verwijzing naar een link op jullie forum aub (voor leken :-) ).

     

    Alvast bedankt

    Groetjes K.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  • Bedankt voor de hulp. Opstarten in veilige modus is gelukt via shift maar nu heb ik geen internetverbindingen meer. Kan iemand mij hierbij nog helpen aub? 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Zet in de veilige modus eens een systeemherstelpunt terug van vóór die update waarvan je denkt dat die het probleem veroorzaakt heeft. 

    Daarvoor heb je geen netwerkverbinding nodig.

     

    Moest je ooit in de veilige modus met netwerkverbinding willen opstarten kies dan tijdens de opstartprocedure voor optie 5(F5)>> Veilige modus met netwerkverbinding inschakelen.

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  • Hallo, 

    Dank voor de extra info. Ik had veilige modus met netwerk geprobeerd maar helaas geen internet.

    In veilige modus heb ik nu ook een herstelpunt geprobeerd. Hier opnieuw is de 1ste poging gestopt met foutmelding en bij 2de melding nu ook een foutmelding : (0x80070002).

    Wat nu aub ?

    Grtjes, K

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Zo worden we toch al iets wijzer. Het probleem blijkt inderdaad bij Windows update te zitten.

     

    Lees HIER oplossing die Microsoft voor deze foutmelding aanbiedt.

     

    In punt 2 van stap 3 ontbreekt dat je op Services moet klikken.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  • Dag Droske,

    Ik heb alvast een poging ondernomen in de normale modus maar als de Windows Update stopzet, krijg ik de melding : 

    "Kan Windows Update service op lokale computer niet stoppen. Fout 1053: de server heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord."

    Wat nu aub ?

    Grtjes, K

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×