Ga naar inhoud

Pc blokkeert


Kikix

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo, dank voor uw snelle reactie. In bijlage het logje van adwCleaner. Er werden 31 rode items gevonden die ik ondertussen verwijderd heb. Grtjs

 

Ik zie nu dat de removal tool niet meer werkt, de popup vermeldt : 

AdwCleaner is a free adware/PUP removal tool. werkt niet meer

Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scan.
  • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
    • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits.
    • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op de knop Start scan om de aangepaste uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
      MBAM-Scan.png

 MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)

 

Wil je meer uitleg - in beeld en geluid - over de werking van Malwarebytes, bekijk dan onze eigen PCH-video hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:-( ik word er een beetje radeloos van. Mss heb ik iets verkeerd gedaan...

 

Ik heb bovenvermelde opgestart, bij de 1ste poging blokkeerde de pc, bij de 2de poging heeft het heel lang geduurd, uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en wakker geworden met een zwart scherm. Bij het opstarten kreeg ik een popup; indien ik niet zou afmelden zouden bestanden verloren gaan. Ik heb mij dus afgemeld en nu kan ik niet meer inloggen op mijn pc. Mijn wachtwoord lukt niet meer :-( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Kikix zei:

ik word er een beetje radeloos van

 

Dat begrijpen we best.

Ik vrees trouwens dat de harde schijf stervende is. Beschik je over een back-up van je data?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

'k ben het hier maar 'in de verte' aan het volgen (en mogelijk is het idee dus al geopperd), maar is een herstel van je Windows (over je huidige 10 heen - dus géén clean install) niet eerst te proberen?

 

Windows herstellen met behoud van persoonlijke bestanden is een optie die ik in mijn achterhoofd heb. Ik twijfel echter sterk aan de conditie van de interne harde schijf. Indien die beschadigd zou zijn dan loopt die herstelling ook vast en zouden de interne bestanden mee onder de 'crash' kunnen lijden. Dat laatste moeten we zo veel mogelijk vermijden omdat er geen recente backup beschikbaar is.

 

Moest het mijn pc zijn dan zou ik die eerst eens opstarten met een Windows 7 Live CD. Dat biedt de mogelijkheid om de interne harde schijf te scannen op eventuele fouten, de data te backuppen, Malwarescans uit te voeren, enz.

Maak eens een Windows 7 Live CD aan met de pc waarmee je in dit onderwerp actief bent geweest.

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken. Zo voer je best als eerste een scan uit met CrystalDiskInfo. Laat ons het resultaat weten. Afhankelijk daarvan kunnen we een volgende stap bepalen.

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

13 uren geleden, Kikix zei:

Kan ik harde schijf vervangen ? Of is de kost bijna even groot dan een nieuwe laptop ?

Ja, die kan vervangen worden. Een nieuwe schijf kost echt niet zo veel meer. De prijs is afhankelijk van het merk en de grootte van de schijf. Vanaf 70 euro heb je al een Westen Digital van 1 TB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer, ik heb een systeemherstel geprobeerd op de enige datum die beschikbaar was nl 26/12. Helaas krijg ik een foutmelding; systeemherstel niet voltooid. Het station is mogelijk beschadigd. Voer chkdsk /R uit op deze schijf en probeer systeemherstel opnieuw. Onbekende fout : (0x81000204).

Dan toch droske volgen ?  

Ik weet het allemaal niet meer en probeer vooralsnog mijn laptop te redden.

Dank voor jullie geduld. Grtjes, K

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.