Ga naar inhoud

beeldscherm pc, zwart en knipperend lampje


wales48

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen  heb ik problemen bij opstarten met mijn beeldscherm. Als ik mijn pc aan doe, dan blijft mijn beeldscherm enorm lang zwart. 

Ook heb aan/uit lampje knippert dan oranje, soms heel kort blauw etc.. Hij hoort blauw te worden en gewoon te blijven. 

Dit duurt echt wel enkele minuten voordat ik uiteindelijk beeld krijg.

Ook toen mijn pc in de slaapstand was gegaan en ik wou weer beginnen, bleef het beeld enorm lang zwart. 

Het beeld wat ik heb is van HP, een w1907v . Weet niet of deze info helpt. 
Ik weet dat het scherm echt wel al enkele jaren oud is, hoeveel precies geen idee. 

 

Kan ik hier nog iets aandoen of kan ik straks de begrafenis van mn beeldscherm regelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van mij had hetzelfde probleem met zijn monitor: knipperend powerled van de monitor. Het duurde bij hem steeds langer voordat de monitor beeld gaf. Toen dat meer dan een kwartier duurde, riep hij mijn hulp in. Ik nam een andere monitor mee, sloot die aan, en die gaf direct beeld. Dat advies geef ik jou dus ook: probeer even met een andere monitor.

 

Wat kan de oorzaak zijn? Vaak zijn het een of meer condensators (elco's) die langzaam de geest geven. Dat kun je zien wanneer je de monitor openmaakt en kijkt naar de bovenkant van die condensators. De bovenkant moet geheel vlak zijn. Staan 1 of meer condensators bol, dan zou je, als je heel handig bent, die kunnen vervangen door gelijkwaardige condensators.

Daarvoor moet je wel goed kunnen omgaan met een fijne soldeerbout of soldeerstation.

 

Het openmaken van een monitor is vaak niet makkelijk. Als je toch zelf een kijkje wil gaan nemen in het inwendige van de monitor, google je met deze zoekterm: hp w1907v disassembly.

Je vindt dan een paar video's waarin iemand laat zien hoe hij die monitor openmaakt. En in dit topic wordt wel een goede beschrijving daarvan gegeven door akuma6099 : http://www.tomshardware.co.uk/forum/54570-3-opening-w1907

 

Zelf ben ik niet zo handig, dus heb ik toen samen met mijn kennis een nieuwe monitor voor hem uitgezocht; meteen een 24 inch model; iets groter dan wat hij had. Voor zijn oude monitor hebben we de begrafenis geregeld. :D

Jouw monitor, de HP w1907v, kwam ruim 9 jaar geleden op de markt. Hij zal dus waarschijnlijk zo'n 8 of 9 jaar oud zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.