Ga naar inhoud

KMODE EXCEPTION NOT HANDLED


habhab

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn Windows 10 PC reboot ongeveer minstens één keer per dag. Ik krijg het fameuze "blue screen", die deze dagen is uitgerust met een fancy barcode (die na enkele seconden verdwijnt, dus ik snap de zin er niet van - geen mens die op tijd is om die code te scannen met een smartphone).

 

Ik heb toch een foto kunnen nemen, en deze even aangehecht.

 

Ik probeer via Microsoft zelf ook wel hulp te krijgen, maar daar beland je snel op "automatische helprobots", waarvan ik twijfel of die mij een oplossing gaan bieden. Ik weet wel dat ik hier niet onmiddellijk een kant en klare oplossing ga krijgen, maar als iemand me op weg kan helpen om uit te zoeken wat eventueel aan de hand is?

 

Niet 100% zeker of dit er iets mee te maken heeft, maar mijn "gevoel" zegt me dat het probleem ontstaan is (want vroeger had ik dit niet!) na:

- upgrade naar Windows 10 Anniversary Edition (waarvan ik al hoorde dat er meer problemen zijn); maw Windows 10 Pro, build 14393.693, versie 1607

- na installatie van Dragon NaturallySpeaking Premium - versie 13.00.000.527

Ik geef die info enkel omdat ik denk dat het er mee te maken kan hebben. Dit is echter puur buikgevoel.

 

Graag even feedback van een van jullie experten.

 

Bedankt,

 

Hans

 

Stopcode.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

 

Bedankt voor je extreem snelle feedback. Ik ga eerst nog even iets anders proberen. Ik zie namelijk in het blue screen dat het probleem blijkbaar te maken heeft met "nvlddmkm.sys", wat na wat googlen blijkt te maken hebben met de NVIDIA driver.

 

Ik heb even via Apparaatbeheer de laatste versie van de driver geïnstalleerd (bleek dus dat ik niet de laatste versie had). Nu eerst even afwachten of het probleem is opgelost (als ik geen crashes meer heb in een week, dan noteer ik dit als solved).

 

Greetz,

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.