Ga naar inhoud

Snelkoppeling op beureaublad kopiëren naar een Word-document


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Hoe kan ik in Windows 10 een op het bureaublad staande werkende snelkoppeling, kopiëren naar een Word-document, en wel zo dat ze daar ook nog werkt.

Ik wil het icoontje dat op mijn bureaublad staat, met de link, zoals het er op staat kopiëren naar mijn Word-document....

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jive1,

Dit is momenteel nog niet mogelijk. Je kan geen links naar andere documenten en/of bestanden plaatsen in een word document. En al zeker niet dat je op een afbeelding klikt voor een link.

Lvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jive1 zei:

 

Ik wil het icoontje dat op mijn bureaublad staat, met de link, zoals het er op staat kopiëren naar mijn Word-document....

 

 

13 minuten geleden, jonasthegamer zei:

Je kan geen links naar andere documenten en/of bestanden plaatsen in een word document.

 

 

Je kan wel een link plaatsen in een Word doc naar een ander document.

 

Naar welk (soort) bestand verwijst die snelkoppeling op je bureaublad?

 

 

2017-02-03_20h39_08.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak van het bewuste icoon op je bureaublad een printscreen, plak die afbeelding in Word via Invoegen-> afbeelding.

Dan klik je met de rechtermuisknop op de afbeelding, kies dan Hyperlink.

 

Als voorbeeld heb ik Ccleaner gebruikt zoals je kan zien in onderstaande afbeelding.

 

2017-02-04_13h26_29.png

 

Klik in het venster dat je krijgt op het neerwaarts gericht pijltje en selecteer dan bureaublad.

 

2017-02-04_13h28_33.png

 

Dan navigeer je naar het bewuste programma, klik erop bevestig dan met OK.

 

2017-02-04_13h31_56.png

 

2017-02-04_13h33_39.png

 

 

Houd de ctrl - toets ingedrukt en klik op de afbeelding om het bewuste programma op te starten.

Je krijgt een beveiligingswaarschuwing te zien, klik er op Ja.

 

2017-02-04_13h34_47.png

 

Je krijgt nog eens een waarschuwing waarin gevraagd wordt of je het programma wil openen, klik op Ja.

Het programma wordt nu opgestart.

 

 

2017-02-04_13h38_52.png

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hèhè... wist ik niet :)  -  ik werk weliswaar met Wordperfect (nog met de 6), maar... daar kan je dus (al) wel een link in een tekstdocument plaatsen.

 

Voorbeeldje: Plaatje.jpg.22362b448f49805d5d8260ca2213a450.jpg

(klik om te vergroten)

 

Gezien ik vermoed dat hier wel reacties op gaan komen (ja?) heropen ik dit topic even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.