Ga naar inhoud

probleem bij internet doorsturen naar ander apparaat


EvelienKN

Aanbevolen berichten

hoy 
ik heb momenteel geen wifi meer, maar er is  wel  een hotspot in de buurt

ik zou graag de hotspot "verplaatsen" en die om zetten in een access point
voor draadloze toestellen te verbinden met wifi   ... zoals chromecast en nintendo 3ds

ik heb nu een opstelling dat enkel werkt op een laptop maar ik krijg geen verbinding met bv een tabled ov nds

 

kan iemand helpen die configuratie goed te krijgen aub
 

 

 

 

 

Mvg Evelien

 



 

opsteling ping.png

conf.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Ik moet zeggen dat je werk gemaakt hebt van de schematische voorstelling van je netwerk.

Mij gaat deze constructie net iets boven mijn petje. Ik mis ook ervaring met chromecast en nintendo 3ds .

Toch wil ik alsnog hier de spits afbijten in de hoop dat er een deskundige langskomt.

 

Wie is je provider? Proximus?

Ik mis de modem van je provider in je schema.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat EvelienKN geen modem heeft, omdat ze helemaal geen provider heeft.

Ze heeft toegang tot wifi via een hotspot: http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wat-een-hotspot/

 

Die hotspot kan van alles zijn, bijvoorbeeld gratis wifi van een café vlakbij haar woning. Het kan ook een hotspot zijn waarvoor je per uur moet betalen.

Het lijkt erop dat EvelienKN nu al haar apparaten gebruik wil laten maken van die hotspot.

Ik weet niet of er toestemming daarvoor is van de eigenaar van die hotspot. En als er al toestemming is, dan heb ik zelf geen idee hoe dit gerealiseerd kan worden, want dit gaat ook ver boven mijn pet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dankje wel om te reageren maar het is al gelukt  met een simpele reboot van de pc :)
heb nu ook een usb wireless stick gebruik zodat ik mijn gsm niet heel de tijd moet missen XD
en alles werkt perfect zelfs proximus tv naar  chromecast   sturen werk 
behalve 1 iets het geluid van disney junior op de chromecast    werkt nog niet , alle andere kanalen werken wel zelfs opnames en zo ...
zou wit aan een beveiliging liggen  van dat kanaal ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het geluid van Disney zou inderdaad aan de beveiliging kunnen liggen. Maar even iets anders. Wat voor Hotspotpunt gebruik je. Zolang je niet weet wie de hotspot aan biedt, zou ik voorzichtig zijn. Voor het zelfde geld heb je te maken met een man-in-the-middle. Oftwel, heb jij je internetverbinding maar kan ondertussen iemand vrolijk alles volgen en meekijken wat je via internet doet. Dus ook het lezen van je wachtwoorden en inlognamen cq codes. Ik raad je enige voorzichtigheid aan.

Wat is overigens de reden van deze opstelling en niet voor een eigen internetaansluiting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.