Ga naar inhoud

problemen met windows update/defender


herijgers45

Aanbevolen berichten

Ik stel voor van op twee fronten te werken:

 

a. open in Bestrijding van malware een nieuw topic, lees echter eerst: https://www.pc-helpforum.be/topic/66154-enkel-onderwerp-zichtbaar/?do=findComment&comment=520528

   en plaats in dat nieuwe topic dan je logje. Dan zal onderzocht worden of mogelijk mal- of spyware aan de oorzaak ligt.

   (komt er niets te voorschijn, dan kunnen we deze piste toch al uitsluiten)

 

b. Ga naar opdrachtprompt (als administrator)  (door bv je windowstoets+X in te drukken)

   vul daar in: sfc /scannow (kan met kopiëren/plakken) en enter dan.  (best vooraf je openstaande programma's sluiten)

   Je systeem wordt nu nagekeken op beschadigde systeembestanden.

   Je krijgt - na het scannen - een melding: er zijn geen beschadigde bestanden gevonden of er zijn fouten gevonden en die zijn hersteld of er zijn fouten gevonden die echter niet konden hersteld worden.  Vertel dus even (hier in dit topic) wat er nadien gezegd wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, geen malware in het spel dus (Dank je Abbs voor de controle)

 

Eerst en vooral zou ik vragen van naar Windows Update te gaan en hem eens naar updates te laten zoeken >> krijg je dan nog dezelfde mededelingen als in je beginpost?

 

Indien het nog hetzelfde is:

 

We gaan dan een aantal dingen eens een voor een uitproberen: kijk hier al eens : https://support.microsoft.com/nl-nl/help/918355/how-to-troubleshoot-definition-update-issues-for-windows-defender

 

Raak je daar verder mee?

 

(enne: controleer even je systeemdatum: die staat toch nog goed? - wellicht wel, maar 'k vraag het toch maar even)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg nog steeds de zelfde melding.

handmatig bijwerken zoals op de website wordt aangegeven werkt niet.

Er gebeurd helemaal niks als ik het programma probeer te openen.

 

en mijn tijd staat volgens mij goed.

 

als ik naar onderstaande pagina ga zie ik helemaal geen aanbevolen updates.

help4.thumb.PNG.b62c93970ee3f231ee4b1bb0498e22bb.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle zekerheid: je hebt toch geen andere virusscanner geïnstalleerd ?  (Avast, AVG, ... )

 

edit: en je gewone updates: doen die het wel goed?  (plaats eventueel een plaatje van Recente updates )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.