Ga naar inhoud

problemen met windows update/defender


herijgers45

Aanbevolen berichten

Ik bedoel dit : ik ben aan het zoeken of het bij je Defender ligt ofwel of het aan je updates (=algemeen, niet alleen Defender) ligt.

 

Dus: klik op je windows-toets en typ dan Update

 

je krijgt dan enkele opties, o.a. instellingen voor windows updates. Klik dit open.

 

Daarbij vind je o.a. Geschiedenis van je updates tonen: klik dit open  - staat bij alle laatste updates: Voltooid - of staat er soms iets van: niet geïnstalleerd, kon niet voltooid worden, mislukt, ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

we lijken bij de oorzaak van je probleem te komen: je updates (in het algemeen, dus niet alleen die van defender) doen het niet.

Wat me bij je plaatje wel verwondert is dat rechts twee Engelse teksten staan (die er bij mij helemaal niet staan, ook niet in het Nederlands):  Have a question - Get Help.
1 Vraag:  ben je misschien van Engelstalige naar een Nederlandstalige versie overgegaan?


OK: terug naar je windowsknop - vul in updates (meervoud) en je krijgt dit plaatje:

Plaatje-1.jpg.de1f530acefb9bf21552576c17440153.jpg

klik er op Naar Updates Zoeken
(ik vermoed dat dat niets gaat opleveren, maar in het goede geval ga je toch je updates binnenhalen - in het slechte geval krijg je mogelijk een foutmelding- als dit nièt dezelfde melding is als in je beginpost, 2. plaats ze dan even hier?)


Verder: opnieuw naar je windowsknop en typ in: Instellingen
Dan krijg je een scherm met een aantal mogelijkheden, o.a. Instellingen voor Updates - klik die aan
en 3.plaats daarvan eens een plaatje ?

 

4. Klik daar ook eens op Geavanceerde opties - staat daar "updates voor andere microsoftproducten enz... " aangevinkt?


Nog een bijkomende controle:
terug naar de windowsknop - typ nu in : Services  - je krijgt dan oa de optie Services - Bureaublad app - klik daarop
en het venster van je services wordt geopend.
Bijna op het einde vind je Windows Update : 5. staat hierbij: Wordt uitgevoerd - en Automatisch?

Al op voorhand: als we op zeker ogenblik je updates terug in orde krijgen: hou er dan rekening mee dat onmiddelijk(?) / tamelijk snel er gaat geüpdate worden en gezien je er een aantal achterstaat, kan dit wl een half uur / een uur gaan duren.
Laat je systeem dit dan rustig doen en laat het best eerst 'uitrazen' voor je verder andere dingen gaat doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig had ik vanmorgen ook iets gelezen over taalpakketten in windows.

heb het engels verwijderd bij:

instellingen/tijd, taal/regio, taal/talen.

daar stond een nederlands en engels talen pakket.

 

hoe dat engels erbij is gekomen, weet ik niet want ik heb altijd een nederlandse versie gebruikt.

Maar na dit te hebben verwijderd en de pc opnieuw te hebben gestart, is de computer weer gaan updaten.

 

En wonder boven wonder is alles nu weer terug up-to-date :)

 

hartelijk bedankt voor de hulp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.